vt 5 kanalen led dimmer

L

lissecity

Guest
ik zit met het idee te om de vt 5 kanalen led dimmer aan te schaffen. Maar weet eigenlijk niet welke led lampen daar het best geschikt voor zijn en hoeveel lampen. Wat ik wel heb gelezen is dat 1 led lamp 2 tl lampen vervangt. Wat zijn nu de beste lampen om zoveel mogelijk functies zo goed mogelijk en mooi mogelijk toe te passen.
 
Draai het eens om, welke verlichting wil je aanschaffen en wat wil je daarmee gaan doen?

De TC-420 kan veel (zo niet alles) aansturen. De hamvraag blijft......... wat is jouw doel?
 
Marco_W zei:
Draai het eens om, welke verlichting wil je aanschaffen en wat wil je daarmee gaan doen?

De TC-420 kan veel (zo niet alles) aansturen. De hamvraag blijft......... wat is jouw doel?

:thumbs:
 
Eigenlijk wil ik verlichting waar ik alles mee kan doen. Ik heb hetnietnodigvoor mijn planten want die heb ik niet. Ik wil zoveel mogelijk weersomstandigheden voorprogrammeren.
 
Wat is het verschil tussen de vt 5 en de tc 420 eigenlijk zie ik geen verschil.
 
Vt5 = TC420! :thumbs:

Persoonlijk zou ik dan zelf het ��n en ander in elkaar (laten) solderen. Ik zou dan Ledstrips IP68 nemen (60 led/m), deze zijn (m.u.v. De uiteinden) volledig waterdicht. Monteer de strips in aluminium profielen en druk de uiteinden lekker 'vol in de kit'.

Ik heb laatst m'n IP65 strips uit m'n bak getrokken omdat deze toch door water aangetast werden.

Het voordeel van zelfbouw is dat je niet gebonden bent aan standaard lengtes e.d. Enige beperking is de afstand waarop de strip te knippen is. (Veelal 10cm)
Als je dan een combinatie maakt van RGB, CW en WW kun je alles maken qua kleur.

Stuur mij anders even een pb als je meer info wilt.
 
Ik ben wel van het knippen en plakken. Maar in dat geval wil ik eigenlijk standaard led buizen gaan gebruiken ook omdat deze niet zo heel duur zijn. Enwaarom zoveel moeite dien als ook makkelijk kan en relatief goedkoop. In dit geval zit ik dus nog met de vraag welke ledbuizen zijn het meest geschikt om alle mogelijkheden uit de led dimmer te halen?
 
Standaard 220 volt buizen??

Welke standaard en relatief goedkope buis heb jij voor ogen?
 
220 volt kan niet op de tc420, ik meen max 24 volt
 
Klopt,
Je kunt ��n RGB strip nemen en daarnaast een of twee warmwitte strips voor het wit. Dan kun je alles doen.

Hoe groot is je bak?

Ik heb eventueel nog een paar ledbars liggen met doorzichtig kapje.
Als je er 5 wilt hebben kun je ze beter zelf bestellen (15 euro incl verzendkosten)
http://www.aliexpress.com/item/hot-sale ... 18422.html
 
@MaestroCygni Ja hoor, geen probleem! Je moet ze aansluiten op de eerste 3 kanalen van de TC240 (en de + draad natuurlijk)
 
Marco_W zei:
Standaard 220 volt buizen??

Welke standaard en relatief goedkope buis heb jij voor ogen?

Ik had de sera x-change tubes in mijn hoofd dwalen.
 
Ik heb de RGB balken van Lum- lights (rood, groen, blauw, koud wit en warm wit) in 1 balk!!
alles met TC420 controller, is wat prijzig maar prima kwaliteit en je kan er alles met programmeren en makkelijk te plaatsen!!!
 
Ik denk dat ik er wel eem beetje uit ben. Het wordt de TC 420 dimmer met rgb led strip en een witte led strip strip.ik denk dat ik daar wel goed aan doe. Het is het meeste wat ik lees hier op het forum dus kan er wel van uit gaan dat dat goed gaat komen.
 
Ik denk dat ik er wel eem beetje uit ben. Het wordt de TC 420 dimmer met rgb led strip en een witte led strip strip.ik denk dat ik daar wel goed aan doe. Het is het meeste wat ik lees hier op het forum dus kan er wel van uit gaan dat dat goed gaat komen.
 
Dan nog 1 klein puntje. Wat is de beste voltage 12 of 24 volt
 
Hoeveel vermogen ga je aansluiten?

Je kunt tot 4A per uitgang gaan....da's 96W max bij 24V (maar 48W bij 12Volt). Houdt er wel rekening mee dat veel LED-strips / balkjes 12V zijn, dus dan moet je er twee in serie zetten om 24V te kunnen gebruiken.
 
Controller en led strips zijn reeds besteld (via ebay) adapter heb ik wel in nl besteld.is er misschien ook iemand die zijn programma/instellingen wil delen.

Bvd Alex.
 
Eeg zei:
Hoeveel vermogen ga je aansluiten?

Je kunt tot 4A per uitgang gaan....da's 96W max bij 24V (maar 48W bij 12Volt). Houdt er wel rekening mee dat veel LED-strips / balkjes 12V zijn, dus dan moet je er twee in serie zetten om 24V te kunnen gebruiken.

parallel
 
Terug
Bovenaan