Wat is er nieuw

Vuil aquarium glas

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fish-J98
  • Startdatum Startdatum
F

Fish-J98

Guest
Hallo,
Ik heb onlangs een 2 dehands aquarium gekocht.
Hier hebben 2 water schildpadden ingezeten.
De afmetingen zijn 200×60×40 is een 480 liter.
Een heel leuk aquarium maar doordat deze gebruikt is geweest voor schildpadden en maar voor ongeveer 1/3 gevuld is geweest is er nu een duidelijke laag kalk of weet niet precies wat het is... van de andere 2/3 dat niet onderwater heeft gestaan.
Ik heb al van alles geprobeerd.
Gepoetst met azijn, een ganse nacht laten weken met keukenpapier en daarop puur azijn gegooid.
Dat hielp niet zelfs geen beetje.
Verder ben ik als een gek blijven vegen,scheuren.
Zelfs met een glas mesje erover gegaan maar helaas geen resultaat ook geen beetje.
Daarna had ik op YouTube gezien dat er zoutzuur gebruikt kan worden dit heb ik ook geprobeerd zowel verdund als puur en dit ook een ganse nacht laten weken.
Maar ook dit heeft geen enkel effect gehad.ik heb de aquarium op zijn voorkant gezet dan keukenpapier op de venster gelegd en hierover zowel verdund als puur zoutzuur gespoten zodat het papier volledig nat was dit meermaals herhaald maar nog steeds geen enkel effect.
Kan hier nog iets aan gedaan worden want ik ben ten einde raad ??
Misschien dat het in het glas is getrokken en dat het er nooit meer uitgaat ik weet het niet ?
Screenshot_20200908-211204_Gallery.jpg
Screenshot_20200908-211222_Gallery.jpg

Dat krijg je er enkel nog uit met te polieren.
De kalk heeft zich in het glas gebeten.
Nu kan het wel zijn dat eens er water in zit, dit niet zo duidelijk meer zichtbaar is.

Zodra er water in zit, is het minder duidelijk idd! Maar verder: als het niet met een mesje weggaat en zelfs geen zoutzuur... dan Ben ik bang,,. Dat dit er niet meer af gaat

Ik zou hem eens proberen te vullen en te kijken of het er na een aantal dagen nog zit. Bij mijn kleine bakje kreeg ik het ook niet weg met zuur dus had het maar opgegeven, maar nu zie je er niks meer van.

Ik was laatst bij Top fish in Druten en hun gebruiken een middeltje wat ontzettend chemisch is maar alle 2ehands bakken ermee schoonmaken.. het haalt het Vieste kalk soort weg en stinkt ontzettend (tip doe het buiten) .. heel goed schoonmaken en uitspoelen daarna en dan kan je de bak gewoon weer goed gebruiken. Ik zal het eens navragen wat voor spul het exact was
Ze gebruiken het op alle bakken die ze 2ehands hebben over genomen en vullen de aquas gewoon weer op met vis erin dus het is zeker chemisch maar het gebruik ervan moet wel te doen zijn.. niet na 1x gebruiken dat die bak niet meer te gebruiken is haha

Al die chemie is ook erg fijn voor de kitlagen, brrrrrrrrrrr

Afhankelijk van waar je woont ik ken wel iemand in Sneek die zet er zo nieuwe ruitjes in, en voor minder dan wat je zou denken (de man is gewoon doorgeslagen hobbyist)
maar goed daar zijn er meer van he

Nou ik heb het na gevraagd maar helaas het was toch azijn wat hij gebruikte hij gaf het advies wel om het eventueel 10-15 min te laten weken in azijn ... misschien omdat het een 3 meter bak was en een hele hoop azijn dat ik de geur helemaal niet meer herkende 😅

je kan het eens proberen met een polijstdoek en baksoda , tandpasta of vim (als dat nog bestaat)
je moet dan rustig draaien in grote circels en niet hard drukken.

eventueel zou je een excentrice schuurmachine of een speciale poetsmachine kunnen gebruiken dat gaat wat sneller

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan