Wat is er nieuw

vuil tussen filter en glas, hoe dit wegkrijgen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hillie
  • Startdatum Startdatum
H

Hillie

Guest
Hallo,

ik heb mijn aquarium volledig leeggehaald voor een grondige herinrichting.
Nu ben ik alle slangen, lampen ed aan het zuiver maken.

Ook het filterhuis krijgt een beurt. Maar nu zit ik met een
probleem.

Ik heb een binnenfilter in mijn juwel vision 450. Die was ik eigenlijk niet van plan te verwijderen, mij stoort deze bak niet echt. Ik kan hem mooi verbergen in mijn inrichting.

Maar nu zit er een echte vieze laag tussen het filterblok en mijn rechterglaswand. Ondertussen is alles uitgedroogd, en ziet het er als schimmel uit. Ik kan er onmogelijk bij, het filter zit tot tegen de ruit.

Ik dacht dan gewoon de buitenkant van het glas zwart te verven, zodat die lelijke plek niet meer te zien is.

Maar als ik straks mijn bak terug ga opstarten, kan deze viezigheid dan kwaad? Dat gaat uiteraard terug nat worden, tja en dan?

Zie foto:

vieze_aanslag2.jpg

vieze_aanslag.jpg

het filter er uit halen.
het glas en het filterhuis goed schoonmaken.
daarna het filter weer terug plaatsen met een paar dotjes aquarium kit.

Heb beide filters uit m'n rekords gehaald (een gup en een otocinclus waren erachter gezwommen).
Kon ze aardig los krijgen met een schoon lang plamuurmes, welke je door de kit heen kan steken. Afbreek mesjes braken hier meerdere keren ook daadwerkelijk af, was dus niet echt een succes.

Je kan 'm ook weer vastzetten met dubbelzijdige zuignapjes (hier ook gedaan) ( http://zuignapjes.nl/contents/nl/d4_zui ... ijdig.html )

gewoon ff schoonmaken idd, als t goed vast zit kun je het altijd nog verwijderen met een glasverfkrabber

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan