Wat is er nieuw

Vuurgarnaal aangevallen door Japonica

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Beste allen,

ik was zojuist naar mijn bakkie aan het kijken, en zag twee garnaaltjes de liefde bedrijven. Een pas verveld vrouwtje en klein mannetje. Na een minuut ging het mannetje er vandoor en het vrouwtje wou er vandoor, maar kreeg de kans hier niet voor omdat de grootste japonica vrouw er met volle snelheid aan kwam en haar in een soort houdgreep pakte. Ik heb direct ingegrepen en met behulp van een grote pincet de japonica kunnen afschrikken.
Het vuurtje zwom, niet heel goed, weg en ging op een blaadje zitten.

Twee minuten later zie ik de japonica weer een sprint maken naar het vuurtje en weer pakte ze hem en ging direct de bak er mee door.

Ik heb weer de japonica verjaagd en het vuurtje uit de bak gehaald, het is volgens mij best verzwakt, het leeft wel en zit nu aan een stukje mos.

Ik wil het vuurtje nu alleen al in de grote bak zetten, deze is ingedraaid en er zitten alleen slakjes in. Is dit verstandig om te doen? Heb geen kweekbakjes / netjes of iets dergelijks. Het vuurtje zit nu in een zakje waar je normaal ook vis in krijgt en hangt te overwennen in de grote bak. Kan ik iets doen voor dit garnaaltje?

Goh ik denk dat het inderdaad nog het beste is om deze in je grote bak te plaatsen als er geen andere mogelijkheden zijn 😉

Zou er niet zo zwaar aan tillen Rick,anders kan je al je vuurtjes wel van tussen de Japonica's halen 😉

Tis me eerste en grootste vrouwtje dat ik in de bak had 😀 haha

Vanmorgen heb ik het vuurtje dood uit de bak gehaald. Ik denk te erg verzwakt door de aanval (gisterenavond zwom hij nog door de grote bak).
Ik weet nu wel dat ik er weinig aan kan doen als het gebeurt. Weer wat bijgeleerd.

Ach ,in de natuur vallen zo meer slachtoffers.
Bij jou nu in het klein.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan