Vuurgarnaal baby's


dipesh

Active member
Lid geworden
12 november 2015
Berichten
40
Hallo
Ik heb vuurgarnalen(+-30stuks) in een Anione Nanocube 30L zitten van vorig jaar Juni .
Ik heb al veel zwangere garnalen gehad maar klein garnalen heb ik er maar een paar van.
Een maand of 2 geleden waren er opeens 4 garnalen zwanger.
Dan moet ik toch veel kleintjes hebben.
Ik heb nog altijd maar een goede 30 garnalen in mijn bak zitten.
Af en toe gaat er 1 dood en ik heb al wel eens een paar kleintjes(al een rode kleur) gezien dus ik krijg wel nieuwe garnalen maar altijd maar een paar.
Nu was mijn vraag.
Weet er iemand soms hoe dit zou komen dat ik maar een paar kleine garnalen over houd.
Ik heb alleen garnalen in mijn bak zitten.


Er zit ook een Mini Oxydator in en redelijk wat mos en een paar planten.
Deze zitten wel op Demi/Osmose water.
Mijn filter is een Aquael PAT MINI aquarium binnenfilter

Mijn water waardes:
Ph
: 7
Kh : 2
Gh : 4a5
No2: <0.01
Geleidbaarheid: 124PPM(244Us)
Temp: 24°C
 
neen dat niet maar ik geeft de garnalen eten in een potje dat op de bodem staat. Dan kan ik ongeveer tellen hoeveel ik er heb.
Als ik 4 zwangere garnalen heb dan moet ik na een tijdje (als de kleintjes verkleurt zijn) toch zien dat ik er ongeveer een goede 20stuks meer heb denk ik dan.
 
vuurgarnalen doen het doorgaans niet goed op osmosewater denk dat je daar de oorzaak moet zoeken, is er een reden dat je ze op osmose heb zitten?
 
Neen ik had eerst Crystal red garnalen in mijn bak zitten.
Dan ben ik overgeschakeld op vuurgarnalen.
Osmosewater kan ik gratis verkrijgen via het werk.

Ik doe nu SaltyShrimp Bee Shrimp Mineral GH+ bij mijn water.
Wat moet ik er dan nu nog bijdoen om de Kh naar boven te krijgen.
Of moet ik dit dan kopen: SaltyShrimp Shrimp Mineral GH/KH+
 
vuurgarnalen doen het doorgaans niet goed op osmosewater denk dat je daar de oorzaak moet zoeken, is er een reden dat je ze op osmose heb zitten?
Wat zijn dan de juiste waardes om Vuurgarnalen te houden(Ph/KH/geleidbaarheid
Bij ons in het leidingwater zit er wel veel kalk in.
 
Kan totaal geen kwaad die kalk, gewoon leidingwater gebruiken voor je vuurgarnalen
Ok bedankt
Om mijn garnalen van osmose water over te zetten naar leiding water wat moet ik dan het beste doen(bakje van 30L)
Weet jij ook de waardes van het water (Ph/Kh/geleidbaarheid)
Alvast bedankt
 
weet jij ook welke waardes mijn water dan moet hebben(Ph/Gh/geleidbaarheid
 
Ok bedankt
Om mijn garnalen van osmose water over te zetten naar leiding water wat moet ik dan het beste doen(bakje van 30L)
Weet jij ook de waardes van het water (Ph/Kh/geleidbaarheid)
Alvast bedankt
Overzetten is niet zo moeilijk, stoppen met osmose en wekelijks je bak 25% verversen met leidingwater
 

Terug
Bovenaan