Wat is er nieuw

vuurgarnaal (hoog zwanger) op zijn rug help?

• Onderwerp starter Onderwerp starter nuri
  • Startdatum Startdatum
N

nuri

Guest
hallo ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen

ik heb half uurtje geleden 1 ml easylife profito toegevoegd aan mijn aquarium voor mijn plantjes (40l aqua) en nu heb ik een half dode (verlamde) hoog zwangere vuurgarnaal op zijn rug het enige wat ze doet is af en toe wapperen met de eitjes. 1 garnaal is ook vervelt alleen ik weet niet of het van haar is, al mijn garnalen doen ook raar sinds ik profito heb toegevoegd ( het is donkergroen/ bruin kleur profito)

moet ik 50% waterverversen?

ps: mijn aquarium heeft paar maanden ingedraaid en is rond de 27 graden
heb de garnalen (20 stuks) 2 weken geleden gekocht. het zijn volwassen knalrode vuurtjes

Zou idd ff een flinke verversing doen.

Zijn verschillende mensen met garnalen die zonder problemen vloeibare voeding toevoegen maar zelf ben ik er niet zo voor.
Is je bak ook echt 40 liter en toevallig geen Aqua40 want zit ongeveer 25 liter water in.

Met 25-40 l. hoeft je maar een paar druppels te doen.

In maatje gieten, 1/2 cc , en de rest terug.

Tja, de dosering is niet zoveel dacht ik maar voor de garnalen misschien wel. Zelf gebruik ik ook geen voeding dus.
Ik zou ook anders een flinke verversing doen.

het is een 30L aquarium (dacht 40 maja)

ik had op internet gekeken of profito gevaarlijk kon zijn voor mijn vuurtjes voordat ik het in mijn aquarium deed en kon geen negatieve opmerkingen vinden...dus ik dacht dat het wel veilig was

ze beweegt niet meer zal ik haar gwn in laten zitten of eruit halen en de uitjes eruit pulken en op de filter zetten ? ze heeft heel wat eitjes namelijk (hele buik vol 🙁

Je hoort diverse geluiden maar er zitten metalen in en daar kunnen de garnalen soms moeilijk tegen.

water ververst

nu ben ik wel benieuwd wat voor plantenvoeding jullie gebruiken?

Niks,is vaak helemaal niet noodzakelijk zoals bv in mijn bak maar wel afhankelijk van soorten en hoeveelheid planten.

Profito. OOk bij vuurgarnalen. 50 l bakken. 1 m. bak.

Maar, met mate, Niet meer dan 1 cc. daar zijn die inj.spuitjes goed voor.
dus niet zo uit de fles.
Dan weet je niet hoeveel er in gaat.

Wat er al gezegd is direct veel verversen !
En als je plantenvoeding oid wilt gebruiken dan niet meer dan de helft van de voorgeschreven hoeveelheid.
Een aqua 40 is rond de 25 liter en dan moet je daar nog je bodem en eventuele stenen en hout nog weer afrekenen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan