Wat is er nieuw

Vuurgarnaal ligt stil

Etienne076

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2016
Hallo mensen

Ik heb nu een week of 2 wat vuurgarnaaltjes in mijn bak en sinds Vandaag beweegt hij niet meer

Ik heb gisteren 2 nieuwe vissen uit de quarantaine bak erbij geplaatst waar ze waren behandeld met esha 2000

Kan dit de reden zijn hij lijkt namelijk dood te gaan

1478188088510-1896348853.jpg

In de handleiding van esha 2000 staat dat garnalen dood gaan door het medicijn.
ik heb ook een keer esha in mijn aquarium gedaan. Toen waren alle garnalen dood:stom:

Edit: ik denk wel dar zij doodgaat.

In de handleiding van esha 2000 staat dat garnalen dood gaan door het medicijn.
ik heb ook een keer esha in mijn aquarium gedaan. Toen waren alle garnalen dood:stom:

Edit: ik denk wel dar zij doodgaat.

Ja dat weet ik
Zoals ik al zei 2 nieuwe vissen in quarantine gehad
Daarna ( zonder water) in mijn aquarium geplaatst

Kunnen ze dan alsnog beinvloed worden door de nieuwe vissen die zijn behandeld met esha

Ja dat weet ik
Zoals ik al zei 2 nieuwe vissen in quarantine gehad
Daarna ( zonder water) in mijn aquarium geplaatst

Kunnen ze dan alsnog beinvloed worden door de nieuwe vissen die zijn behandeld met esha
Er blijft wel water op het lijf van de vis liggen, maar dat is maar heel weinig. Ik weet niet of het doordoor komt.
Is dit de enige garnaal die dood gaat of zijn er nog meer. Toen ik esha erin deed, waren alle garnalen dood🙁

Ik heb er maar 2
Wilde er nog een paar bij halen als het zou gaan.
Die 2e zie ik op het moment niet maar ik zag ze zoizo al niet veel.

Het lijkt alsof hij nu toch dood is hij ligt op zn rug

1478189461401-1209942898.jpg

Lijkt me ook sterk dat dit door een restje medicatie komt. Wat zijn de waterwaarden en hoelang draait de bak nu? Hoeveel garnalen heb je in totaal en wat voor ander gedrag liet deze garnaal zien?
Heb je ook nieuwe planten in de bak staan of gezet?

Had die 2 even gemist denk ik:sorry:. 2 is te weinig want het zijn groepsdieren en 10 is wel het minimum.

Had die 2 even gemist denk ik:sorry:. 2 is te weinig want het zijn groepsdieren en 10 is wel het minimum.
Zullen ze ook dood gaan als ze met zijn tweeën zijn, mischien is dat dan de oorzaak:S

Dat durf ik niet te zeggen want je leest wel vaker dat leden niet genoeg hebben en die gaan ook niet dood. Vaak planten ze zich niet voort als ze zich niet prettig voelen.

Ik heb gisteren 2 nieuwe vissen uit de quarantaine bak erbij geplaatst waar ze waren behandeld met esha 2000
Als u in uw aquarantainebak een filter heeft, kunt u over kool filteren zodat al het medicijn eruit gaat. Dan voorkom je dit🙂

Ik was wel van plan om er meer nijbte zetten
Deze bak draait nu zo'n 8 weken

Maar miss kan ik de volgende x beter over kool filteren inderdaad
Dan weet ik zeker dat er geen esha in mn bak kan komen

Altijd lastig de reden aan te geven. kan ook toeval zijn geweest.

Vuurgarnalen worden gemiddeld 2 jaar oud, misschien ligt het daaraan. Je weet natuurlijk niet hoe oud ie was toen je ze kocht neem ik aan.

Het garnaaltje op de foto lijkt nog geen 2 jaar uit te zijn. Ik zit ook te denken aan een probleem met vervellen. Ik zie zo geen tekenen van ziekte dus ik zou even over kool gaan filteren en je waterwaardes checken.

Wil niet lullig doen :sorry: , maar we kunnen allemaal gissen . Maar eerst de belangrijkste dingen miss nagaan ....
Welke planten staan erin , wat zijn je waardes .....toevallig iets van "nieuwe" zuurstofstof plant in de bak ?
In elk geval komt het niet door de visjes , daarvoor is het te weinig wat er op een visje achter blijft .
Vreemde voor werpen ? Dus daarmee bedoel van die vreemde poppetjes , die je tegenwoordig langs ziet komen ....
Soms weet je het niet waaraan ze gaan , maar je kunt in elk geval dingen proberen uit te sluiten .
Hadden ze nou met meer gezeten en er gaan een paar hemelen , dan weet je zeker dat er iets mis is . Maar 1 van 2 dood ja ?! dan even proberen indd dingen uit te sluiten .

Wil niet lullig doen :sorry: , maar we kunnen allemaal gissen . Maar eerst de belangrijkste dingen miss nagaan ....
Welke planten staan erin , wat zijn je waardes .....toevallig iets van "nieuwe" zuurstofstof plant in de bak ?
In elk geval komt het niet door de visjes , daarvoor is het te weinig wat er op een visje achter blijft .
Vreemde voor werpen ? Dus daarmee bedoel van die vreemde poppetjes , die je tegenwoordig langs ziet komen ....
Soms weet je het niet waaraan ze gaan , maar je kunt in elk geval dingen proberen uit te sluiten .
Hadden ze nou met meer gezeten en er gaan een paar hemelen , dan weet je zeker dat er iets mis is . Maar 1 van 2 dood ja ?! dan even proberen indd dingen uit te sluiten .

Ik had die vragen ook al gesteld maar nog geen reactie gezien jammer genoeg🙂.

Sorry voor de late reactie maar ben wat druk geweest

Ik heb sinds ik de garnalen heb niks meer veranderd aan mijn bak buiten het uitbreiden van mijn vis bestand
10 tetras
3 guppys
2 platys

De namen van de planten heb ik niet onthouden ( mijn latijns is niet zo goed)

Ververs wekelijks 1/5 van mijn juwel 60 bij 30 bak en die is goed beplant.

Inmiddels beide garnalen dood dus het uitbreiden van mijn garnalen bestand laat ik toch maar ff achterwege

1478417453848137376842.jpg

Dat is erg jammer. Had je overigens recent nieuwe planten erin gezet?

Dat is erg jammer. Had je overigens recent nieuwe planten erin gezet?

Nee ik heb alles lekker laten draaien vanaf het begin
Goed beplant veel beschutting
Maar 1 van de platys (die overigens veel op een hoogvin karper lijkt) had wel eens iets te veel intresse in de garnalen.
Dus misschien zijn zevten prooi gevallen

Het kan dan inderdaad stress zijn geweest want ze waren ook maar met 2.

Het kan dan inderdaad stress zijn geweest want ze waren ook maar met 2.

Daar hou ik ook rekening mee

Maar aangezien mijn vis bestand vind ik nog 10 garnalen erbij iets te veel voor mijn formaat aquarium

Garnalen belasten de bak niet zo veel hoor.
Je zou er makkelijk 100 bij kunnen zetten 😀
Wel uitgaande van de kleine dwerggarnaaltjes dan he.

Let er wel op dat ze niet in het filter kunnen verdwijnen!
En de baby's worden voor een groot deel opegegeten door de vissen.

Zorg dus voor heel veel mos als schuilplaats.

Garnalen belasten de bak niet zo veel hoor.
Je zou er makkelijk 100 bij kunnen zetten 😀
Wel uitgaande van de kleine dwerggarnaaltjes dan he.

Let er wel op dat ze niet in het filter kunnen verdwijnen!
En de baby's worden voor een groot deel opegegeten door de vissen.

Zorg dus voor heel veel mos als schuilplaats.

Oke ik was in de veronderstelling dat die toch wel zeker bij de belasting zouden bijdragen

Ja en nee.

Uiteraard dragen ze iets bij aan de belasting, maar tegelijkertijd ruimen ze heel veel troep op in je aquarium waardoor de gehele belasting van je bak juist minder wordt.

Belasting... leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker... 😉

Ja en nee.

Uiteraard dragen ze iets bij aan de belasting, maar tegelijkertijd ruimen ze heel veel troep op in je aquarium waardoor de gehele belasting van je bak juist minder wordt.

Belasting... leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker... 😉

hahaha, mooie overgang van informatie naar een grapje :engel:

Als ik het goed begrijp dan zit er een vis in de bak die de garnalen niet echt met rust laat. In dat geval zou ik ook geen nieuwe erin gaan zetten.

Iedereen bedankt voor de info

Aangezien ik beide garnalen niet meer heb denk ik dat ik het maar zo laat voorlopig.

Wanneer ik weer garnalen neem zal ik er zoizo minimaal 10 nemen dat ze in ieder geval niet alleen zijn

Het zijn inderdaad groepsdieren en dan voelen ze zich een stuk beter. Er zijn voldoende leden die ze houden met vissen erbij en waar het wel goed gaat.
Maar ja, zoals je al zegt kan dat altijd nog in de toekomst.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan