Wat is er nieuw

Vuurgarnaal met eitjes dood?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yentl Lea
  • Startdatum Startdatum
Y

Yentl Lea

Guest
Ik heb sinds een aantal weekjes dus vuurgarnalen in mijn aquariumpje met 10gupjes, 4 baby platy's en een ancistrus algeneter (3.5cm).
Ik had bewust alleen de rode garnaaltjes zonder eitjes uitgezocht omdat ik niet meteen met een bak vol met kleintjes wilde beginnen, er bleek toch stiekem een vrouwtje met wat eitjes ( weinig ) tussen te zitten en ik vond het eigenlijk wel leuk.
Nu is zij helaas overleden.. (nadat er kienhout en een ancistrus algeneter bij zijn gekomen?). Ook zitten ze dus nog niet heel lang in hun nieuwe aquarium, wel heb ik ze een middag lang laten wennen aan de andere waterwaardes (steeds een beetje veranderen ) voor ik ze er helemaal in deed.

Weet iemand waardoor het kan komen dat mijn enige zwangere vuurgarnaal is overleden en alle anderen het nog prima doen?

Zou het toch aan het verschil met hun vorige thuis kunnen liggen of door het hout?
Ik heb (nog) geen verwarmingselement.. Waar de garnaaltjes vandaan kwamen was het water ongeveer 22/23, en nu is het tussen de 19 en de 21.

Ze gaan allemaal een keer dood .

Je temp is wel goed hoor en ik denk eerder aan gewoon pech hebben en toeval.
Overwennen heb je ook gedaan en ze zijn best wel sterk.
Dus dit is denk ik eerder pech hebben.

had ik ook ging er ook 1 dood maar doen de rest 1 maand het goed 😉

Ooh oke gelukkig!!
Ik ga denk ik zodra ik de 70L bak heb ingedraaid en t loopt goed, over een tijdje als ik op kamers ben, dan toch wat mannetjes er bij halen, vond t eigenlijk best leuk zo'n mooi zwanger vrouwtje 🙂
maargoed, super bedankt voor de hulp! 😀

Even misschien een vreemd verhaal, maar een vriendin van mij heeft cristal red garnalen en bij haar ging een (hoog)Zwanger vrouwtje dood. Zij heeft de eitjes losgepeuterd en deze in een netje voor het filter gehangen. Uiteindelijk zijn bijna alle eitjes nog uitgekomen....

Zoiets zat ik ook te denken, had ook nog gekund ja. Maar ik wist in eerste instantie niet dat het om die garnaal ging. Ik was op dat moment een aantal dagen niet thuis. Mijn vriend had een foto gestuurdben ik wist zeker dat ie dood was. Verkleurde kop enzo. Dus ik dacht doe maar weg. Ze had ook nog maar een paar eitjes, toen ik haar kocht. denk dat ze die heeft laten vallen ofzo bij de vorige eigenaar. Maargoed wel fijn dat het dus ook zo kan! Handig voor als het misschien nog een keer gebeurt. Heb nu 20 mannetjes en vrouwtjes gemengd er bij gekocht dus hopelijk binnenkort weer mooie zwangere vuurtjes 🙂 toch bedankt !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan