Wat is er nieuw

Vuurgarnaaltjes eivlek maar geen eitjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yentl Lea
  • Startdatum Startdatum
Y

Yentl Lea

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een groepje van 10 vuurgarnaaltjes.

Ik had bewust alleen maar vrouwtjes zonder eitjes uitgekozen omdat ik weet hoe snel het kan gaan met die beestjes en dan zit je voor je het weet met een bak helemaal vol! ( 1 bleek toch een paar eitjes te hebben, geen buik vol gelukkig dus dat past nog wel )

Alleen hebben twee andere vuurgarnaaltjes een eivlek, de een erg duidelijk, de ander iets minder duidelijk maar wel zichtbaar.

Ik vroeg me nu af, of het zou kunnen dat de twee met eivlek bevruchte eitjes kunnen krijgen ondanks dat er geen mannetje meer in de buurt is?

Moet ik rekenen op binnenkort 2 dametjes met een buik vol eitjes of kan er niets gebeuren zolang er geen mannetje meer in de buurt komt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Wat is er op tegen,veel garnalen?
Houden wel je bak schoon.
Doen ze waar ze gevangen worden ,ook,he. Truus de garnaal.

Dus voor mij,hoe meer ,hoe liever.

Ik heb er niets op tegen, maar het leek mij verstandiger om te beginnen met alleen vrouwtjes, aangezien ik nog niet eerder garnaaltjes gehad heb. Maar aangezien ik er al perongeluk een met eitjes tussen heb is het binnenkort sowieso beschuit met muisjes 😉

Maar betekent een eivlek sowieso bevrucht en uiteindelijk kleintjes of is het alleen een teken van dat ze onrijpe eitjes hebben, maar die zonder mannetje niet bevrucht kunnen raken?
Kort gezegd: worden deze dametjes binnenkort moedertjes??

En snap even niet wat je bedoelt met 'Truus de garnaal', ik heb voor dat ik er aan begon mezelf allang verdiept in de beestjes en het lijkt me dan ook vanzelfsprekend dat ik weet dat ze algen eten, en dus de bak schoon houden?

Wel bedankt voor de reactie.

Ze kunnen al eerder bevrucht zijn, toen ze bij andere garnalen zaten.

Of er dan jongen uitkomen??? Dat is afwachten.

Er was ook Truus de mier,die haar huis constant schoon hield.
Truus garnaal doet dat ook, constant poesen.

Oke! Ik zal het dan vanzelf wel zien.
Ik kon nergens op internet vinden of het bij een eivlek ook al bevrucht kon zijn dus bedankt!
En truus de garnaal snapte ik even niet maar ik begrijp em nu 😛

Oooh hahaha die ken ik wel !!

Ook weer opgelost, tuteretuut. :daisy:

Blijft leuk,he.
Voor kinderen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan