Vuurgarnaaltjes


K

Katrien

Guest
Hallo iedereen!Ik heb mij zonet aangemeld en weet niet of ik op het juiste topic ben :sorry:
Ik heb van een collega vuurgarnaaltjes gekregen.Voor ik ze aannam heb ik naar de viswinkel gebeld waar al mijn visjes vandaan komen.Daar zeiden ze dat het geen probleem kon geven.Ik blij en de garnaaltjes gaan halen.Ze zijn mooi rood van kleur en in het midden een witte streep (vuurgarnaaltjes?).
Nu na een paar dagen zie ik er steeds minder en minder ;(
Er zijn redelijk wat schuulplaatsen nl 2 stukken kienhout,cambomba,waterpest,vallisineria en een stuk of 12 witte keien die ik wat gestapeld heb in kleine rotskes.
Mijn visbestand is wat overbevolkt maar ik spaar voor een groter aquarium ;)
Ik heb van vissen het volgende:Algeneter,gastromyzon,2corry's,2 clownbotia's ( dwerg soort zeiden ze in de winkel),koppel zwaard dragers,nog maar 1goudbarbeel en een 7 tal tetra's.
Ik weet dat het veel is.
Nu is mijn vraag waar de vuurgarnaaltjes zijn gebleven of verstoppen ze zich?Zie er nu 11 van de 20...
Hopelijk kan iemand mij helpen...alvast bedankt. :)
 
Bij garnaaltjes is het helemaal niet gek als je er maar de helft ziet van het aantal dat je zou moeten hebben.
 
Ik heb ook 20 vuurtjes en als ik goed voor me aqua ga zitten zie ik er maar 5
Ze kunnen zich erg goed verstoppen

Denk dat mijn betta crowntail ze ook wel lust trouwens
 
Bij mij vraten de dwergbotia's de garnaaltjes als ontbijt, luch en diner. :p
 
Je hebt het over een witte streep. Loopt die verticaal op het lichaam als een band? Dan is het waarschijnlijk Crystal Red. En dat is behoorlijk duur voer.
 
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik heb maar 1 garnaal met een dunne witte band over zijn lichaampje.

Dus waarschijnlijk eten mijn botia's de garnaaltjes op :(
Hoe doen ze dat dan?
 
Uh,met hun bek! ;)
Botia's slopen slakken uit hun huisjes dus een garnaal is ook geen probleem.
 
ik eet met mijn ogen.
maar vissen geen idee denk met de oren ofzoow
 
De witte dunne streep zou trouwens kunnen omdat de garnaal gaat vervellen.
 

Terug
Bovenaan