Wat is er nieuw

vuurgarnalen aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter sebasjuh
  • Startdatum Startdatum
S

sebasjuh

Guest
Goedenavond,

Ik heb nu een aquarium van 60x30x30 en daar heb ik een paar guppies en een paar platy's in en ook wat vuurgarnalen.
Alleen wat me opvalt is dat je de vuurgarnalen amper ziet en ze heel erg in de plantjes zitten.

Dus nu had ik de gedachte is het niet gewoon beter om een klein aquarium apart erbij te zetten om daar alleen garnalen in te houden en de vissen ook in hun eigen aquarium te doen.

Nu kan je uiteraard veel op internet lezen over garnalen maar heb toch een paar vragen nog die ik nog niet echt beantwoord heb gekregen met mijn zoektocht op internet.

En die zijn;
1. Ik wil graag een groep vuurgarnalen, en het lijkt me hartstikke leuk om te starten met een stuk of 20 en dat die dan uiteindelijk zelf gaan uitbreiden naar een grotere groep en wellicht dat ik er gaan de weg zoveel krijg dat je er een aantal kan verkopen via een marktplaats ofzo (beetje kweken).

Maar is er een soort richtlijn van aquarium grootte die je moet hanteren per garnaal ofzo?
Ik bedoel je hebt aquariums van 20 liter of 100 liter maar kan je bv. in een aquarium van 20 liter maar een max aantal garnalen in doen? Of zit er niet echt een limiet aan?

En moet er in een garnalen aquarium ook een (led) lamp zitten voor verlichting of kan je die ook gewoon houden in een aquarium en hebben ze voldoende aan alleen daglicht ?

Ik hoop dat jullie me hiermee een beetje kunnen helpen dan kan ik uiteindelijk een juiste keuze maken want ik vindt het nu ook niet leuk voor me huidige garnalen in het aquarium met vissen erbij dat je ze niet echt rond ziet dwarrelen.

Prima plan!
Zou zeker gaan voor een beplant aquarium, en dus ook iets van licht, als je niet te moeilijke beplanting kiest dan kan het dus ook eenvoudige verlichting zijn.
Ik geef maar een voorbeeld.. http://www.ebay.com/itm/28-LED-Aquarium-Fish-Tank-Clamp-Clip-Lamp-Light-White-Blue-Color-Lighting-New-/251595466048?hash=item3a94422540:g:mCsAAOSwI~VTzdz7

Een max aantal garnalen per liter is er niet echt, zul je een beetje op gevoel moeten doen.

Ok top bedankt voor het advies, ik hang er gewoon verlichting in dat is ook wel leuk s'avonds dan zie je er nog iets van.

Nu ben ik begonnen om mijn aquarium voor garnalen op te starten.
Ik heb een Dennerle Nano Cube van 30 liter gekocht (afmetingen 30x30x35).

Maar wat voor soort bodem kan ik dan het beste gaan gebruiken?
Ik wil een zwarte ondergrond maar moet je dan kiezen voor een hele kleine korrel (zand) of toch een wat grotere korrel (grind)?

Zou dit zand (0,3 t/m 0,5 mm) geschikt zijn voor vuurgarnalen:
http://www.aquastorexl.nl/nautic-aquari ... t-9kg.html

Of zou dit grind (1 t/m 2 mm) toch meer geschikt zijn:
http://www.gdaquarium.nl/a-24035724/kri ... mantzwart/

Als ik kijk naar hoe het zou ogen lijkt me het zand wel mooi tot zijn recht komen maar is dat voor vuurgarnalen geschikt? Ik had juist gelezen dat ze de openingen tussen het grind wel prettig vinden om eten tussen te zoeken?

En de bodemhoogte maakt dat nog veel uit?
Is een 5cm hoge bodem voldoende? Of zou het nog hoger moeten?

Nee, 3 cm is hoog genoeg. Hoe dikker de laag ,hoe minder zuurstof onderop.
En toch wat zuurstofplanten erin zetten,hoor.

Ok thanks dan hou ik 3cm aan, en maakt het nog uit of je voor zand gaat of toch grind ? Heeft iets de voorkeur of maakt het weinig uit?

Voor vuurgarnalen niet,hoor.

Nee, maakt die beessies niet uit, het gaat om wat JIJ mooi vind en wat je prettig vind qua onderhoud.

Ok thanks voor jullie hulp maar weer.
Ik ga voor het dennerle kristal kwartsgrind diamantzwart.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan