De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
150
Leeftijd
27
Goedemorgen mede aquarianen,

Mijn 180L bak ik gister goed schoongemaakt en de grindbodem vervangen voor zand. Nu leek het mij leuk om ook een stuk of 10 vuurgarnalen over de bodem te hebben lopen. Alleen heb ik al wel een aantal vissen in mijn aquarium, en weet ik niet of dit goed zal gaan.
Ik heb de volgende vissen:
- 8 corydoras
- 25 kardinaaltetras
- 2 dwerggoeramis (koppel)
- 1 siamese algeneter

(Heel misschien ben ik nog van plan ook een aantal kleurrijke platys erbij te nemen in de toekomst)

Zou dit goed gaan met vuurgarnalen, en hoeveel zou ik er dan kunnen nemen?

Alvast bedankt!
 
Je moet er minimaal 10 houden en ja kleine garnaaltjes zullen ten prooi kunnen vallen aan de vissen. Het is daarom raadzaam om veel verstopplekken te maken en wat mos zijn ze ook erg dankbaar voor. Maar het kan wel want er zijn meer leden die ze houden met vissen.
 
Dank voor de snelle reactie! Ik denk dat ik er een stuk of 15/20 ga nemen, zodat de populatie in stand zal blijven.
Qua schuilplaatsen heb ik vallisneria, cabomba, naaldgras, 2 stukken mangrovehout en verschillende mosstukjes. Ik wacht dan denk ik tot het mos goed op het hout is gaan groeien, en ga dan de garnalen toevoegen.

Zijn er verder nog tips voor het proces om de garnalen in de bak te doen? Ik denk namelijk dat als ik ze er aan de bovenkant in doe, mijn vissen ze direct voor voer aan zien.

Bedankt!
 
Vaak is het handig om eerst de garnalen te doen maar ja dat kan niet altijd en misschien kun je ze loslaten als het donker is in de bak zodat ze minder zichtbaar zijn.
Nu zullen met jouw vissen volwassen garnalen wel snel weg zijn denk ik en ook vaak te groot om op te eten.
 
Je kan het proberen als je denkt voldoende beschutting voor ze te hebben.

Misschien kan je ze met een netje op de bodem vrij laten?
 
Terug
Bovenaan