Wat is er nieuw

Vuurgarnalen kruising

• Onderwerp starter Onderwerp starter meisie94
  • Startdatum Startdatum
M

meisie94

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje,

ik heb een hele tijd terug stel gratis vuurgarnalen gekregen, nu ze een paar generaties verder zijn, komen er blauwkleurige garnalen uit?

Welk blauw gen kan er vuurgarnaal hebben gezet ( Waarmee zouden ouders gekruisd kunnen zijn oid)

Tja,wie zal het zeggen.
Is toch niet meer te achterhalen.

bedoelde het meer in de trand van wat voor blauwe garnaal kan hebben gekruisd met een vuurgarnaal?
Neem niet aan dat alles eroverheen kan :')!

O,oke.
Hadden ze daar dan geen blauwe kleurslag?

Shrimpkings | Blauwe Vuurgarnaal

Dit is een variant van de alombekende rode vuurgarnaal. Sommige van deze
garnalen zijn blauw, andere beschikken over tijgerstrepen op de zijflank. Het zijn
...
www.shrimpkings.be/shop/garnalen/blauwe-vuurgarnaal/

Het kan ook een spontane mutatie zijn dat gebeurt vaker en als je dan alle blauwe samen zet krijg je een zuivere stam en daar kan je dan misschien nog best aan verdienen als ze flink fokken. Voor zover ik weet (maar ik ben geen garnalen man) zijn er nog geen blauwe van maar wel groene.

In 1995 vond men in een partij kleurloze garnalen een knalrood dier. Dit wijfje werd gepaard met een kleurloze man hier kwamen kleurloze jongen uit. Deze werden weer onderling gepaard en daar kwamen weer rode uit. Zo is de vuurgarnaal ontstaan.

Er zijn (waar ik van weet) al 3 blauwe varianten. O.a. Blue velvet, Blue fairy en Blue rili.

Oke, de link die bertus stuurde die info is eigenlijk wel interessant, want ze hebben blauw achter het koppie , en van die ''trijgerstrepen'' aan de zijkant 🙂

Dan ben ik benieuwd wat er verder uitkomt, anders eens gaan selecteren!🙂

qua uiterlijk heeft ie veel weg van de blue velvet! 🙂 Thanks

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan