Wat is er nieuw

vuurgarnalen met citroen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xEvitaaa
  • Startdatum Startdatum
X

xEvitaaa

Guest
Hoihoi,

Ik heb in mijn bak nu een stuk of 10 vuurgarnalen. Zou ik hier citroen garnalen bij kunnen zetten (ik weet dat ze kunnen gaan kruisen maar dat vind ik juist leuk) of krijgen ze dan last van elkaar en kan ik beter wat nieuwe vuurtjes kopen?

Groetjes

je kunt beter wat nieuwe vuurtjes kopen
als ze gaan kruisen krijg je de wildvorm, bruin/grijs gestreepte

Hou er wel altijd rekening mee dat je garnalen dood kunnen gaan als je nieuwe koopt he bij een andere kweker dan je vorige garnalen.

Als je er wildkleur uit wilt krijgen zal dat op termijn wel lukken zo.
Wat Mandy zegt is waar, kruisbesmetting met bacteri�n. Aan de andere kant, de soort waaruit vuurtjes en citroentjes komen is een taaie. Worth a shot!
Jeroenw op het forum heeft meen ik wildkleurtjes te koop.

~ Ivo

Hoe zoek je forumleden op? :$ ben nog niet zo handig op de site haha

Dus als ik er nieuwe bij zet kan het zijn dat beide groepen overlijden? Zou je dat kunnen verminderen door bv water uit het grote aquarium in een andere bak te zetten en daar dan de nieuwe garnalen inzetten zodat ze iets meer hetzelfde oid worden?

Vuurtjes hebben eigenlijk geen last als er een nieuwe groep bij gezet word.
Dus een nieuwe groep kun je er gerust bij zetten.
Anders is het bij de caridina soorten.
Die zijn veel gevoeliger daarvoor.

Ik heb er nooit problemen mee gehad door een nieuw groep er bij te zetten. Dan heb ik het wel over vuurgarnalen.
De citroengarnalen vond ik trouwens moeilijk om te houden. Zowel het kweken als ze in leven houden.

Een garnaal die ook snel kweekt en vrij sober van kleur is, is de Caridina parvidentata.

Citroen- en vuurgarnalen zijn beide dezelfde soort (N. davidi) en kan je dus bij elkaar houden zonder dat het de gezondheid in gevaar brengt, en zonder risico op hybride.

De vraag is alleen wat voor kleur het nageslacht wordt. Als je 3 bakken hebt kan je de gok nemen om ze in 1 daarvan samen te houden. Er wordt vaak gezegd dat het resultaat de "wildkleur" zou zijn. Maar bewijs heb ik tot op heden nog nooit gezien.

Sterker nog, in alle gevallen waaruit dit blijkt (wat altijd als "bewijs" wordt aangeleverd) gaat het om kruisingen tussen vuurgarnalen en whitepearl garnalen, wat wel 2 verschillende soorten zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan