Vuurgarnalen met streep op de rug


Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
Het valt mij op dat ik in mijn bak steeds meer vuurgarnalen zie die een donkere (bruine) streep op de rug hebben. Ik vermoed dat dat de leeftijd is. De eerste garnalen die ik gekocht heb zitten er nu een jaar in. Klopt dit dat dit ouderdom is? En wat is de oorzaak van die streep?
 
Garnalen | soorten, kweken, aquarium, nano, crystal red, vuurgarnaal

De vuurgarnaal is een rode garnaal welke ook redelijk makkelijk is. ... kunnen ze bijvoorbeeld groenig worden maar ook bruin met een grote streep op de rug.
www.aquarium-vissen.nl/garnalen.html
 
Je kan bij bv Rendo op de site zien dat de wat betere gradaties vaak deze streep dragen. Maar dat heeft zover ik weet niets met de leeftijd te maken.
 
Rendo verkoopt bv de Citroengarnaal in diverse gradaties en de duurste hebben dan een neonstreep zoals ze dat daar dan noemen.

Dit is een voorbeeld waarbij je duidelijk een neonstreep kan waarnemen.
 
Die streep waar Yilleke het over heeft is idd iets wat oudere vrouwelijke vuurgarnalen krijgen.
Is misschien makkelijker voor de mannetjes om de ouwe taarten te herkennen oid ;)
 
Ja,dat weet ik, heb er zelf ook een 200 lopen vliegen zwemmen,lopen, ook met streep. :D
 
Ik heb gekeken maar zie geen streep op mijn rug, mag ik er dan van uitgaan dat ik nog niet bij de oude taarten hoor? Dat het leeftijd en iets vrouwelijks is vermoedde ik al want het zijn idd alleen de oudere grote vrouwtjes die het hebben.
 
Draai eens om, zie het zo niet. :D
Ja,komt als ze ouder worden. ;)
En wijzer. ;)
 
Yilleke zei:
Ik heb gekeken maar zie geen streep op mijn rug, mag ik er dan van uitgaan dat ik nog niet bij de oude taarten hoor? Dat het leeftijd en iets vrouwelijks is vermoedde ik al want het zijn idd alleen de oudere grote vrouwtjes die het hebben.

Oudere mensen vrouwtjes krijgen rimpels en opvliegers! :D
 
Nou ik heb die streep nooit echt waargenomen, dus zal wel niet goed hebben gekeken :D
 
Dan ben ik misschien toch wel wijs, de eerste kraaienpootjes zitten er al een tijdje en vliegen? Ach KLM is er niks bij. :help:
 

Terug
Bovenaan