Vuurgarnalen verstoppen zich??


L

Lyasco

Guest
Ik heb een tijdje geleden 5 vuurgarnalen (redelijk jong) aangeschaft en deze in mijn aquarium geplaatst waarin al Platy's, Otocinclussen en enkele Japonica garnalen zaten.

Nu valt het mij op dat ik de vuurgarnalen eigenlijk nooit zie, af en toe zie ik er eentje rondlopen. Weet alleen niet of degene die ik zie elke keer dezelfde is.

Is het normaal dat je de vuurgarnalen zo weinig ziet of kan ik er vanuit gaan dat ik ze (op eentje na dan) helaas kwijt ben geraakt?
 
Garnalen zijn goede verstoppers en 5 is eigenlijk al te weinig,vanaf 10 stuks is wel een aanrader omdat het echte groepsdiertjes zijn.
Misschien zijn er al opgegeten door vissen bv of zitten ze in het filter,hoe groot is je bak?
 
Zoals John al aangeeft is 5 eigenlijk te weinig en ze kunnen zich soms verstoppen voor de vissen. Veel schuilplaatsen is dan wel een pre.Ook kan het zijn dat ze zijn opgegeten omdat ze op jonge leeftijd nog klein waren.
 
Seabait zei:
Garnalen zijn goede verstoppers en 5 is eigenlijk al te weinig,vanaf 10 stuks is wel een aanrader omdat het echte groepsdiertjes zijn.
Misschien zijn er al opgegeten door vissen bv of zitten ze in het filter,hoe groot is je bak?

jessicapilon zei:
Zoals John al aangeeft is 5 eigenlijk te weinig en ze kunnen zich soms verstoppen voor de vissen. Veel schuilplaatsen is dan wel een pre.Ook kan het zijn dat ze zijn opgegeten omdat ze op jonge leeftijd nog klein waren.
Ik zat er zelf ook al over na te denken of ik er niet meer aan zou schaffen, zal dit nu dan ook zeker gaan doen. Was/ben ergens er bang voor dat het in een keer een explosie aan vuurgarnalen wordt als ze zich echt zo snel vermeerderen.
Ik heb een 60cm bak met intern filter, ik heb het filter al een keer bekeken en hier kon ik ze niet vinden.

Zijn de Platy's of Oto's in staat om een garnaal van +/- 1.5cm op te eten? Schuilplaatsen zijn er denk ik genoeg drijfplanten, mosballen, Monosolenium, Cryptocoryne, Staurogyne Repens, hout met Anubias en half gestapelde rotsen.
 
bij bijna alle vissen telt wat in het mondje past gaat erdoor
 
En nog wel iets meer ook. Twee keer happen is meestal ook geen probleem als ze de smaak eenmaal te pakken hebben....
 
Ook is het een aanrader om enkel een garnalenbak op de starten. (bv. nanobakje)

Wie weet voor jou in de toekomst. ;)
 
Wanneer je er toch teveel zou krijgen dan kun je die altijd nog gaan verkopen via Marktplaats of het forum.
 
Hier is ook het volgende terug te zien: de vissen zaten er al in.
 
komt zelfs voor dat vissen met zn 2e een garnaal in stukken rukken... dus zelf als past het niet in het mondje dan zorgen ze daar nog wel voor.

niet dat dat de hele dag door zou gebeuren maar kan wel is voorkomen.
 
En dat kunnen ze ,hoor.
Gooi net 3 mosselen, bij de Malawi,s.
Scheuren ze uit elkaar, en hele brokken naar binnen.

Lat staan een garnaal.
 
Dan vraag ik jou maar niet waarom je geen garnalen bij die Malawi s hebt zitten Bertus ;).
 
Die krijgen de kans niet, om een halve meter te zwemmen.

WEl eens een 3 ingegooit. golfslag en weg.
 
luxe levend voer noemen ze dat :)
 

Terug
Bovenaan