Wat is er nieuw

Vuurgarnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ronan12345
  • Startdatum Startdatum
R

Ronan12345

Guest
Hoi
ik zou graag informatie over vuur garnalen willen weten

En ik weet dat er genoeg op Google is te vinden maar ik zou graag persoonlijk informatie willen weten

Ik wil ze graag in een aqua 40 willen

Waar moet ik op Letten

En met hoeveel stuks moet ik beginnen

Enz

Ronan12345 zei:
En ik weet dat er genoeg op Google is te vinden maar ik zou graag persoonlijk informatie willen weten
Gebruik de zoekfunctie van het forum eens 😉

Wordt ik ook niet veel slimmer van

Dankje John.

Zou met 15-20 beginnen. voor in en 40 l.

Bedankt bertus

Is zo hoekfilter van dennerle
iets
ben zelf niet met spons filter
waarbij de luchtpomp de hele nacht aan moet staan

Met Kellemes eens, laatst heel topic over begonnen: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1680218

Ikzelf heb een nano cube van 31x31 en ben met stuk of 15 begonnen, eerst lijken het weinig maar na een tijdje heb je er zo 50 in zitten. Na nog wat een langere tijd 80. Gebruik vooral mos op stenen en wat makkelijke planten. Zwart grind is wel mooi, ikzelf heb nu lavasteen er in zitten, maar bevalt me achteraf toch niet zo heel goed omdat het vuilaantrekkers zijn; beter is om voor hout of andere stenen te gaan.
Voeg catappa blad toe, voer ze beetje 2x per week, 3x zoiets.

Ok� bedankt allen

Ik las ook dat ze spaghetti eten

Maar las ook dat het glute vrij moet wezen
Is dat zo

Dat verhaal ken ik niet.
Iets meer info..
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=602527
Bij mijn weten wordt spaghetti door veel garnalenhouders wel gegeven, zolang je maar voldoende varieert.
Ik denk dat je met het toevoegen van voeding vooral erop moet letten dat het niet al te lang ligt te rotten in je bak.

Bedankt

Dan begin
Ik met 20 vuurtjes
Filter?
Zwart grind
Flinke planten
Ook snelgroeiers

Mos

Verder nog iets wat ik vergeten ben?

Je hebt nog geen filter voor deze bak?
Edit: O nee, dat wist ik al, zit niet op te letten 😉

Kan zo snel niets meer verzinnen, op zich is het houden van garnalen vrij makkelijk eigenlijk 😉
Wel lekker ruim indraaien, laat je planten rustig aanslaan.

Ik heb ook nog geen bak

Maar ik wil een lijstje maken
En wat ik ongeveer kwijt ben bij elkaar

Ik wil tegen die tijd me vuurtjes op marktplaats halen
Omdat ze daar zeer goedkoop op staan

Bij mij doen de planten meestal het wel goed
Kijk maar is bij mijn aquarium 54 liter
Die bak heb ik nog ,aar zitten nog 2 vissen in

Wil je die aqua 40 nieuw gaan kopen?
Dan zit daar al een pompje bij he..
Een SF aquaflow 100 zo te zien, met wat knutselwerk kun je die ook wel veilig maken met het oog op garnalen-jongbroed.

Ik heb hier nog zo aquaflow 100
liggen
Alleen zou ik dan een nieuwe spons er voor in halen

Maar hoe zou ik die veilig kunnen maken

Bespaar ik weer 15 Euro

Bovenaan waar de kabel uitkomt, de opening rondom kun je dichtkitten, of makkelijker nog.. filterwat of spons in proppen, kan wel eens een garnaaltje in terecht komen, of vast komen te zitten.
En aan de onderkant, het rooster.. een stukje panty tussen klemmen, of iets anders wat te fijn is voor garnalen-jonkies om doorheen te worden getrokken.

Ja ik ken het nog
wel heb ze ook vroeger in
me 54 liter bak
gehad heb er al paar x weg moeten halen bij de kabel

In de indraaiperiode kun je mooi ontdekken of dit filterpompje voldoet wat jou betreft, zo niet, dan haal je de spons eruit en stop je in een eventuele nieuwe pomp.
Ben je meteen klaar.

Zelf heb ik nog maar een maand of 4/5 garnalen, zie nu hoe miezerig klein die baby's zijn.. nu durf ik alleen nog maar sponsfiltering 😉

Om het je nog moeilijker te maken 😉
Dit kan ook nog..
http://www.aquaplantsonline.nl/p/7423/europet-sponsfilter-bob-met-pomp/
yNnUCkKvsJMrXlMEthsih66xDtVRr8uG.jpeg

Standaard waterpompje en een sponsfiltertje in 1 😉

Heb eigenlijk me zinnet gezet
op de hoekfilter xl

Nou dan zijn we daar ook klaar mee

Volgende week lijst maken wat ongeveer
de kosten zijn

Bedankt alle

Ik zou zeggen zet er wat cryptocoryne's in, anubias lekker in de schaduw, speel met hout om 'grotjes' te maken, bind wat mos op de takken of stenen, een snelgroeier is altijd leuk. Mijn LFS gaf me 'per ongeluk' kroos mee en daar zweven wat plukken van over de oppervlakte, de garnalen vinden het nogal spannend om aan die sprietjes te hangen en om door de bak te sjezen alsof er niks gebeurd..

Hoekfilter kan je ook eventueel ombouwen, heeft Kellemes een keer een topic over gemaakt.
Ik liet de mijne zeker drie weken met gebruik van Denitrol indraaien, better safe than sorry!

Je kan ze ook geblancheerde paprika geven trouwens.

Ipv kroos zou ik dan een andere drijver kiezen omdat je heel moeilijk soms van kroos af kan komen als je dat zou willen. Het mosselplantje is ook leuk of de Salvinia Natans.

Ronan12345 zei:
Maar hoe zou ik die veilig kunnen maken

Bespaar ik weer 15 Euro

Ik knip een stukje panty af van 7x7 en maak het bodempje los en doe dan dat stukje panty ertussen. ik heb deze filters in alle kleine bakjes draaien.
Boven waar de snoeren erin gaan kun je een plukje watten voor alle zekerheid indrukken.

Ronan12345 zei:
Bedankt bertus

Is zo hoekfilter van dennerle
iets
ben zelf niet met spons filter
waarbij de luchtpomp de hele nacht aan moet staan

Ga je die dan uitzetten?

Geluid zal je altijd blijven houden.

Nee een filter niet
die vindt ik minder herrie maken
als een luchtpomp

Dennerle hoekfiltertje hoor je nauwelijks tot niet.. luchtpomp wel, tenzij je creatief bent dan, zoals ik 😉
In kast, hoor ik niet..

PAWcwD8ga8m3m4LlbvQA4BYw1egouJ0l.jpeg

Mij aquarium staat op me slaapkamer
dus probeer hem zo stil mogelijk te hebben

Die hoekfilters zijn ook prima hoor. Crash heeft er ook ��n bij de garnalen in en die bevalt hem prima verder.
Zie ook zijn topic daarvoor met de garnalen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan