Vuurgarnalen


ok bedankt welke verwarming kan ik er het beste bijkopen?
en moeten er nog filters in?
 
ok dus ik hoef verder geen apparatuur aan te schaffen voor de vuurtjes in dit aquarium?
 
als het in een woonkamer komt te staan nee zeg je het komt op een slaapkamer te staan of de temp in de woonkamer zakt onder de 18 graden zou ik een 50 watt verwarming erin steken
tip neem dan geen superfish nano
 
Ik gebruik die nano ook en op zich werken ze prima maar je moet behoorlijk hoger instellen dan de gewenste temp.
Nodig is het soms in de woonkamer niet maar ik heb standaard in alle garnalenbakjes een verwarming die de temp niet onder de 22 graden laat komen. Dat doe ik liever dan sokjes breien voor ze ;).
 
ik ben over die nano niet tevreden ik moet mijn kleine bakjes soms op 28 graden hebben en in 16 ltr haalt deze dat echt niet
 
welke verwarming kan ik dan het beste nemen?
misschien een van JUWEL?
 
is 50W voldoende?
 
patty776 zei:
ik ben over die nano niet tevreden ik moet mijn kleine bakjes soms op 28 graden hebben en in 16 ltr haalt deze dat echt niet

Ik heb ze in de 30 liter bakken ook zo rond de 28 staan en dan wordt het water rond de 21 graden dus dat vind ik prima.
In plaats van de nano kun je beter de gewone van 50W anders nemen.
Of een ander merk natuurlijk.
 
kan ik het beste een zandbodem pakken?
 
hmm zandbodem kan is voor vuurtjes geen probleem persoonlijk ben ik een voorstander van een ph verlagende bodem
ik gebruik in mijn bakken akadama

verwarming.
je kunt er 100 watt in hangen maar deze zal net zoveel stroom verbruiken als de 50 watt omdat deze het water sneller op temperatuur zal hebben maar waarom onnodig kosten maken dan dat nodig is 50 watt is prima
 
Gewone vuurtjes hebben geen ph verlagende bodem nodig en worden in de regel op leidingwater gekweekt dus is het ook beter ze daarop te houden. Ze kunnen wel heel wat hebben en dat scheelt maar bij wat gevoeligere soorten zoals de cr en de cb zou ik wel de waarden van de kweker proberen aan te houden.
Zelf vind ik akadama nogal snel uitwerken. Hier was dat na een maand of 8 al het geval. De bodem die we er nu 9 maanden in hebben zitten is van 5.9 naar 6 gestegen en volgens gebruikers kan die zeker 2 jaar mee.Dat is dan de Enviroment bodem.
 
moet ik daaronder nog een voedingsbodem voor de planten hebben?
 
patty776 zei:
ook met osmose john

Ja ik gebruik alleen maar osmose. Zo n 4 liter per week op een bakje van 30 liter. Dus die bodem houdt zich lang goed vind ik.

Een voedingsbodem is nergens voor nodig hoor.
 

Terug
Bovenaan