Wat is er nieuw

vuurtetra en koningszalm samen

• Onderwerp starter Onderwerp starter WillemB.
  • Startdatum Startdatum
W

WillemB.

Guest
In mijn aquarium heb ik nu 20 vuurtetra's zwemmen, en graag zou ik er een andere vis bij doen, liefst weer een scholenvis aangezien die vaak erg vreedzaam zijn.
Nu zat ik te denken aan de Inpaichthys Kerri Super Blue M omdat die toch wel een erg mooie kleur hebben, en qua formaat goed in mijn bak passen.

Qua formaat heb ik een meter bak, 180 liter netto.
PH 7, KH 7

Heeft er iemand ervaring met deze vis? Of deze combi.

Kan zeker wel, vaak ziijn de vuurneons zgn, "ambassadeurs" ,andere zalmpjes voelen zich juist op hun gemak bij deze vuurneons. De Kerry''s kunnen wel, maar let op, alleen de mannetjes worden in de paartijd prachtig blauw, de vrouwtjes niet. Ook is de vorm hetzelfde als de vuurneon. Kijk eens naar bv Hyphessobrycon callistus of Megalamphodus megalopterus, Hyphessobrycon robertsi . Deze zijn mooi en heel levendig, vreeedzaam en kleurrijk, de zwarte is ook echt diepzwart, net fluweel. Zijn gewoon goede alternatieven, alleen niet blauw....!

@BigSmoke De vuurneon is een andere vis dan de vuurzalm/vuurtetra... Zal met de redenering niet veel anders zijn, maar toch 😀

bedankt voor de reacties, denk toch dat ik voor de kerry's ga.
Heb ze eens bekeken laatst in de winkel, en zelfs buiten de paartijd hebben ze een mooie blauwe gloed.
Qua gedrag zwemmen ze best veel rond, maar niet te druk. beetje het zelfde gedrag als de vuurtetras

Ik zal een foto posten als ze rondzwemmen.

Verdikke killerfish..dank je wel voor de correctie...krijg je als je zelf helemaal gek bent van vuurneons, je hebt natuurlijk helemaal gelijk!!

bedankt voor de reacties, denk toch dat ik voor de kerry's ga.
Heb ze eens bekeken laatst in de winkel, en zelfs buiten de paartijd hebben ze een mooie blauwe gloed.
Qua gedrag zwemmen ze best veel rond, maar niet te druk. beetje het zelfde gedrag als de vuurtetras

Ik zal een foto posten als ze rondzwemmen.
Kijk uit met je temperatuur. Boven de 24/25 graden worden ze ontzettend druk!

Een graad of 22/23 is voor dit soort prima. Ook je Vuurtetra's kunnen dat goed hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan