Wat is er nieuw

Vuurtjes of crystals?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Michellexx
  • Startdatum Startdatum
M

Michellexx

Guest
hoii,
Ik heb een aquarium van 60x30x30.
En wil hier graag garnalen in stoppen.
En misschien wel een poging tot kweken.
Nu is mijn vraag welke het makkelijkst zijn kwa bewoner en kweken.
De crystals of vuurtjes?

Hoor graag jullie meningen en waar ik op moet letten.

De vuurtjes zijn eigenlijk de makkelijkste van de 2. Ik moet erbij zeggen dat de lage gradatie cr ook vrij makkelijk is te houden hoor. Maar de hogere gradaties zijn wel soms lastig te houden en om mee te kweken. Als beginner zou ik dus geeb hoge gradatie nemen.
Ipv de vuurtjes kun je ook denken aan Citroentjes of de rode Sakura.

Vuurgarnalen zijn normaal gesproken heel makkelijk en kweken in verhouding veel sneller in aantallen dan crs.
Vind alleen zelf crs veel mooier van kleur dan vuurgarnalen maar is persoonlijk natuurlijk.
Voor vuurgarnalen maakt de zuurgraad van het water weinig uit terwijl bepaalde crs (vooral hogere gradaties) wat zuurder water moeten hebben.

EDIT- ik typ wat langzamer want John heeft ondertussen al info verstrekt ziet ik! 😉

Seabait zei:
Vuurgarnalen zijn normaal gesproken heel makkelijk en kweken in verhouding veel sneller in aantallen dan crs.
Vind alleen zelf crs veel mooier van kleur dan vuurgarnalen maar is persoonlijk natuurlijk.
Voor vuurgarnalen maakt de zuurgraad van het water weinig uit terwijl bepaalde crs (vooral hogere gradaties) wat zuurder water moeten hebben.

EDIT- ik typ wat langzamer want John heeft ondertussen al info verstrekt ziet ik! 😉

Oefenen met 10 vingers John 😉
Dan haal je me wellicht in met mijn 2 vingers 😀.

Dankjewel,
Ik vind zelf de crystals ook mooier van kleur..
Als ik gradadatie A wil kweken zijn die net zo makkelijk als de vuurtjes of ?

In principe wel alleen hebben ze per vrouwtje minder eitjes en dus minder nakomelingen per worp vergeleken met vuurtjes maar kan ook hard met ze gaan hoor.
Zorgen voor schoon water en stabiele waterwaarden.

En met hoeveel garnaaltjes moet je ongeveer beginnen?

Je moet niks natuurlijk maar minimaal 10 omdat het echte groepsdiertjes zijn is wel verstandig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan