Wat is er nieuw

vuurtjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishlover 1901
  • Startdatum Startdatum
F

Fishlover 1901

Guest
Hallo

Nu zaterdag had ik het idee om bij mijn.
2 antennebaarsjes en 8 neon tetra's 5 vuurgarnaaltjes te plaatsen. :stom:

Omdat ik dacht die zullen mijn bodem mooi houden en ze ogen mooi in het aquarium. Nu woensdag 4 dagen later vind ik er slechts 2 meer. Zijn die opgegeten of kunnen ze zich zo goed verstoppen? Nu kan ik bij iemand 10 vuurgarnaaltjes krijgen voor 6 euro. is dit de moeite? Misschien omdat ze in een grotere groep zijn zullen ze zich meer tonen. of minder rap,opgegeten worden als dit het geval is.

PS: er is voldoende mos en andere mogelijkheden waar de garnalen zich kunnen verschuilen en de vissen niet bij kunnen.

Graag ook je antwoord motiveren.

Ze kunnen echt heel goed verstoppen.

Garnalen kunnen goed verstoppen inderdaad maar Antennebaarsjes lusten er ook wel een paar dus dat is ook nog een optie.
Ik heb hier ook een combinatie gehad van zulke vissen met vuurgarnalen en zag ze regelmatig jagen op de garnalen maar op een groep van een paar 100 merk je daar verder weinig van.
Vrees dus dat als je er 10 koopt je ook niet echt veel plezier van ze gaat hebben.

Volgens mij lusten antennebaarsjes wel een vuurtje op z'n tijd. Daarnaast zullen vuurtjes zich, indien mogelijk, ook verstoppen. Zeker omdat ze nu in een erg klein groepje zitten.

Och, je moet ze ook wat gunnen,he.
Lekker hapje.

Ik verwacht zomaar dat als je er garnaaltjes bij gaat plaatsen dat de antennebaarsjes denken dat ze levend voer krijgen.

~ Ivo

bedankt voor de antwoorden

Zijn er eventueel garnaaltjes die wel in mijn bak kunnen die niet zullen worden opgegeten? of moet ik het ergens anders zoeken dan bij garnaaltjes?
voorstellen iemand

Japonica garnalen bv zijn een slag groter en kunnen wel of je moet bij iemand voor een paar euro echt een hele lading vuurtjes kunnen kopen.

Hoe groot is je bak?

60 op 35 op 35
dus een 60 liter ruim genomen. niet zo heel groot.

Vindt je een cpo kreeftje niet leuk??
Is wat groter en sterker.
Die staan met de scharen hun mannetje in de regel wel denk ik.

Bij een ramirezi, die op de bodem 'slaapt'?

ja, inderdaad had ook al kreeftjes in overweging genomen maar las op verschillende plaatsen dat vissen die op de bodem slapen worden 'aangevallen' wat ik liever zou vermijden.

Kom juist thuis en kijk nog eens in mijn bak en wat zie ik doodleuk rondlopen 3 vuurgarnalen ;p

Ik heb gisteren besloten een 2e bak in te richten voor,mijn garnalen niet,zo heel groot 30 l
Dus mijn 2 e bak is een feit
En de 3e staat op de,zolder bij mijn tante heb ik zo juist vernomen ik bel ze vanmiddag even en vanavond ga ik rap eens langs om de bak te bekijken en als het goed is neem ik hem mee spannend ;p
I, heb dus echt geen idee hoe groot die is zal wel geen 2 meter zijn maar blijkbaar is die toch groot

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan