R
Robert1234
Guest
Beste lezers,
Het lijkt me erg leuk om een paar garnalen in mn aquarium te houden. Wel ben ik nog nieuw op het gebied van garnalen, daarom een paar vraagjes om zeker te zijn dat ik de beginnersfoutjes voor ben.
Na dit forum en het internet een beetje te hebben afgezocht voor informatie kwam ik uit op een waaierhand garnaal die het beste in mijn bak zou passen.
De bekende vuurgarnaal zou te klein zijn ivm de grootte (6cm) en misschien ook te agressieve vissen.
Voorheen keek ik ook naar kreeften, maar deze zouden weer te agressief zijn t.o.v. de vissen.
Een CPO kreeft zou weer te klein zijn.
De waaierhand kan een lengte hebben van wel tot 14cm en is zeer vriendelijk http://www.garnalenenkreeftendatabase.n ... Atya&id=16. De rest van de eigenschappen voldoet mijn bak ook. Alleen zou ik de stroming van het water nog kunnen verbeteren.
Verder heb ik planten, kienhout en stenen in mijn bak voor beschutting.
nu is mijn vraag;
- zou ik een waaierhand kunnen houden in mijn bak?
- zijn er nog (betere) alternatieve voor de waaierhand?
- moet ik nog ergens extra rekening mee houden?
- hoeveel waaierhand garnalen kan ik houden in mijn bak?
- ik lees dat ze stroming nodig hebben om hun voedsel uit het water te kunnen filteren. Hoe snel moet zo'n stroming gaan?
- waar kan ik het beste een garnaal kopen? (Den Haag)
Mocht je nog een handige link hebben voor informatie, zet em erbij.
Alvast bedankt!
Groeten,
Robert
Het lijkt me erg leuk om een paar garnalen in mn aquarium te houden. Wel ben ik nog nieuw op het gebied van garnalen, daarom een paar vraagjes om zeker te zijn dat ik de beginnersfoutjes voor ben.
Na dit forum en het internet een beetje te hebben afgezocht voor informatie kwam ik uit op een waaierhand garnaal die het beste in mijn bak zou passen.
De bekende vuurgarnaal zou te klein zijn ivm de grootte (6cm) en misschien ook te agressieve vissen.
Voorheen keek ik ook naar kreeften, maar deze zouden weer te agressief zijn t.o.v. de vissen.
Een CPO kreeft zou weer te klein zijn.
De waaierhand kan een lengte hebben van wel tot 14cm en is zeer vriendelijk http://www.garnalenenkreeftendatabase.n ... Atya&id=16. De rest van de eigenschappen voldoet mijn bak ook. Alleen zou ik de stroming van het water nog kunnen verbeteren.
Verder heb ik planten, kienhout en stenen in mijn bak voor beschutting.
nu is mijn vraag;
- zou ik een waaierhand kunnen houden in mijn bak?
- zijn er nog (betere) alternatieve voor de waaierhand?
- moet ik nog ergens extra rekening mee houden?
- hoeveel waaierhand garnalen kan ik houden in mijn bak?
- ik lees dat ze stroming nodig hebben om hun voedsel uit het water te kunnen filteren. Hoe snel moet zo'n stroming gaan?
- waar kan ik het beste een garnaal kopen? (Den Haag)
Mocht je nog een handige link hebben voor informatie, zet em erbij.
Alvast bedankt!
Groeten,
Robert