Wat is er nieuw

Waaierhandgarnalen in de problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anna667
  • Startdatum Startdatum
A

Anna667

Guest
Goede middag,

Ik heb sinds ongeveer een jaar 3 waaierhandgarnalen. Nu is er een overleden en zijn er nog 2 over. Ik zie nu dat een van deze geen waaiertjes meer heeft. Ik denk dat er toch gevochten is. De ander heeft ze wel nog maar die overleden is had ze ook niet meer. Eerst dacht ik dat het kwam door de hooge nitraat maar denk nu dat het toch iets anders is.

Op anderen websites lees ik dat ze vaak in de stroming zitten te waaieren dat is bij mij nooit t geval geweest. Ze zijn erg schuw als je in de buurt bent springen ze direct uit beeld. Het leek altijd goed met ze te gaan ze zijn namelijk al twee keer zo groot als eerst. Ik heb een ander aquarium dat op een rustigere plek staat en meer stroming heeft maar dit staat nog niet zo lang zal ik de levende toch maar overplaatsen?

Hier in zitten ze nu een 110l aquarium

20170111_181822.jpg

Ze kunnen ook hier in maar is 70l

20170112_195708.jpg

Geef je ze stofvoer? want als er niet genoeg voedsel voor ze door de bak zweeft gaan ze de bodem afschrapen voor voedsel en na een tijd slijten hun waaiers en gaan ze dood dus dat zou misschien ook een oorzaak kunnen zijn.
Heb je een hoge nitraat of denk je dat en welke waaiers heb je,afrikaanse of aziatische?

Of misschien aangevreten door medebewoners?

Hoi bedankt voor jullie reacies ik heb de twee verplaats. Ik heb black mollies en deze kunnen wel eens de daders zijn hoorde ik van iemand bij een aquarium winkel. Ze lijken beter op hun plaats te zijn in dit aquarium en durven nu overal te waaieren dus ik hoop dat hier mee het probleem is opgelost

Geen dank voor de reactie maar stonden nog wat vragen bij 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan