Waalwijk (NL) - Boeren Bond / Pets Co

Discussie in 'Babbelbox' gestart door World Citizen, 19 okt 2018.

View Users: View Users
  1. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Mijn collega heeft gisteren bij de Boerenbond een aquarium gekocht met 2 visjes. Hij werd rijkelijk geadviseerd over vanalles en nog wat.

- Elke week 100% water wissel
    - Snoeppot is groot zat
    - Waterplantje erin (voor zuurstof)
    - Filter en verwarming niet nodig
    - 2 goudvissen is prima
    - Lood kun je gewoon om plantje laten zitten

Beste Boeren Bond / PetsCo.... Doe eens niet!
    World gaat jullie puinhoop wel weer opruimen. En bedankt!
    (overigens is de aankoper hier ook schuldig... die heeft spijt maar krijgt het van mij nog wel een tijdje te horen. )

upload_2018-10-19_16-2-56.png

upload_2018-10-19_16-5-4.png

upload_2018-10-19_16-5-34.png

2. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008
    Zijn sukkels. Er moet en zal verdient worden.

Dit klopt voor geen meter.
    En voor de Koper, koop gelijk een grotere bak. dit kan niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2018
  3. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Ik heb een deal met de koper gemaakt. Hij regelt een 80cm bak met lamp en dan ruil ik zijn goudvissen om voor Molly.
    Regel ik wel een filter en verwarming... kan de bak indraaien en geef ik hem over een paar weken een paar Molly visjes.

Verzorging volhouden is denk ik het grootste probleem. (al doet hij dat onder werktijd :D)

Bertus vindt dit leuk.
  4. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Dit zal ik niet gauw zeggen, maar dat dit bedrijf eens te kakken wordt gezet vind ik meer dan prima.

5. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Dit is een serieus probleem want kennelijk heb je weinig kwalificatie nodig om advies te geven. Ik snap dit soort bedrijfsstructuren prima, maar dit kan toch gewoon niet.
    Je zult mij in geen jaren in een zoetwater winkel zien werken. Ik ben zwaar onder kennis en zou dan levende dieren moeten adviseren.

Ik wil enkel tegen dit bedrijf zeggen... Doe eens niet!

NicoleE vindt dit leuk.
  6. Fuubs

Fuubs

Lid geworden:
    25 dec 2016
    Ik ga morgen naar die zaak, blijkbaar verkopen ze daar glazen snoeppotten van 200 liter + ;)

Bertus vindt dit leuk.
  7. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Die pot komt daar niet vandaan. Maar uitgelegd is dat het dit formaat zou zijn.

8. quistero

quistero

Lid geworden:
    28 sep 2016
    Hier word ik toch een beetje onvriendelijk van, daar helpen zelfs de glamoursteentjes niet tegen.

NicoleE vindt dit leuk.
  9. Fuubs

Fuubs

Lid geworden:
    25 dec 2016
    Snap ik world, geintje ;)

World Citizen vindt dit leuk.
  10. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    :) snap ik, maar gezien ik kritisch ben moet het wel feitelijk duidelijk blijven dus ik schreef het even.

Fuubs en NicoleE vinden dit leuk.
  11. Fuubs

Fuubs

Lid geworden:
    25 dec 2016
    Ik begrijp volkomen je frustratie en ik ben t volledig met je eens dat dit niet kan. En ik vind t ook goed dat je t al bij de leiding/bedrijfsvoering neerlegt en niet bij de medewerker.

Je wordt alleen wat cynisch (of iig ik) na eerst zelf alle fouten gemaakt te hebben, dan gepoogd te hebben om familieleden en vrienden tevergeefs te behoeden van alle fouten. Dan alle mislukkingen daarvan proberen op te vangen waardoor je zelf weer in de knoei komt. Etc etc..

Ik heb zelf in t begin meerdere visbestanden opgevangen en kon deze bij de lokale aquarium vereniging gelukkig herplaatsen, maar t heeft ook doden in mn eigen visbestand gekost door zieke vissen te introduceren.

Ik heb al een half jaar een biorb 45liter in huis staan om mijn zus (want daar was hij van), te laten zien dat als je er geen 5 goudvissen in propt het best een grappig bakje is waar je weinig onderhoud aan hebt. Er zit nu alleen een betta in, wat echte planten, drijvers en zo'n blauw anker en een paarse nep plant (dat krijg je als je je vrouw laat kiezen).

Dus mijn eerste reactie na iets treurigs is een flauw grapje, vervolgens om je te waarschuwen niet te proberen alles voor iedereen op te lossen (ik lees ook je fotoalbum en je bestand is me inmiddels totaal onduidelijk), hoe goed bedoelt ook.

World Citizen vindt dit leuk.
  12. quistero

quistero

Lid geworden:
    28 sep 2016
    Zeg jij nu dat je vrouw een slechte smaak heeft :juggle::D

Nicolientje-W en Fuubs vinden dit leuk.
  13. Fuubs

Fuubs

Lid geworden:
    25 dec 2016
    Ik heb nu een aantal opties:

- ja, ik ben ook heel lelijk

O, wacht... :juggle:

NicoleE, Nicolientje-W en quistero vinden dit leuk.
  14. MarcelK

MarcelK Erelid

Lid geworden:
    27 sep 2009
    Beste world citizen, persoonlijk vind ik je topic ongepast. Niet zozeer de schreeuw om aandacht door te roepen hoe slecht het wel niet is dat er weer eens een goudvis door een niet LFS is verkocht voor een kommetje (snoeppot), maar door alles met naam en toenaam (lees bonnetje) op het forum te plaatsen.

In mijn ogen is de koper primair verantwoordelijk voor de huisvesting, niet de verkoper. Jij slaat dus, in mijn ogen, de plank behoorlijk mis.

Wellicht kan de inhoudelijke discussie dan ook plaatsvinden in een topic waar niet op de man gespeeld gaat worden;
    https://www.aquaforum.nl/threads/st...tra-mogen-geen-levende-dieren-verkopen.97924/

Michel@ngelo vindt dit leuk.
  15. Marc1969

Marc1969

Lid geworden:
    16 jul 2018
    Maaqr de verkoper kan wel aangesproken worden op het geven van degelijk en correct advies. En als ik dit zo lees en met mijn eigen, enigszins beperkte kennis, kunnen we wel stellen dat het advies de plank behoorlijk mis slaat...

Bertus vindt dit leuk.
  16. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Laat me hier even over nadenken MarcelK.

17. flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Ben het eens met MarcelK. probleem is met dit soort posten dat de indruk gewekt wordt door de naam te noemen van een groot winkel keten dat de indruk ontstaat dat anderen winkels handelend onder de zelfde vlag het zelfde beleid voeren uit ervaring weet ik dat het niet zo is.
    Eind verantwoording legt ten alle tijden bij de gebruiker/eigenaar en iemand met gezond verstand weet dat dit niet kan.

18. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    Gezond verstand??

Daar noem je zoiets.

Tegenwoordig denkt men dat je voor gezond verstand in de sportschool moet zijn.

19. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    @MarcelK

Ik heb er even over zitten nadenken en sta er denk ik anders in. Vooropgesteld hoop ik dat ik je niet boos heb gemaakt. Ik krijg ergens een beetje het gevoel wat ongenoegen in je post te proeven.

Als ik terug kijk naar de post vind ik mijn schreeuw en zwartmakerij wel meevallen eigenlijk. Ik som een aantal adviezen op die niet kloppen en geef aan “ doe eens niet”. Ik maak niet echt iemand zwart hier of val niemand persoonlijk aan.

Ik voeg inderdaad bewust het bonnetje bij zodat de eventuele winkeleigenaren naar aanleiding van deze post ook iets actiefs kunnen ondernemen. Ervaring leert mij dat het anders een Wellus/Nietus spelletje word. Dat de winkel kiest om de naam van de verkoper ipv bijvoorbeeld een ID neer te zetten… is aan hen. De winkel geeft hiermee duidelijk een signaal af persoonlijk hulp te geven en service in het vaandel te hebben. Dat is niet iets wat je enkel op je reclame folder zet, maar ook iets wat dan terug komt bij klachten of garantie.

Overigens had ik de naam niet zien staan. Het bewust op de man spelen is dan ook helemaal niet aan de orde. Mocht beheer het fijn vinden dat deze naam weg gaat dan is dat geen probleem.

Maar nogmaals, als de naam eraf moet veranderd dat niets aan mijn intenties. Ik ben hier niet om iemand persoonlijk aan te vallen.

Dit subforum is een plek om feedback te geven op webwinkels, en wellicht heb ik daar wel een fout gemaakt. Normaliter omschrijf je de winkel ervaring en niet zozeer een klacht. Het is geen klachten subforum. Daar heb je gelijk in mocht je dat bedoeld hebben. Onder dat argument ben ik bereid iets weg te halen maar hoor dat dan ook graag van beheer.

Een discussie zoek ik hier verder niet over. Met alle respect meld ik me dan ook niet in dat topic. Mijn mening is stellig en de discussie heb ik al veelvuldig gevoerd. Tot nu toe zie ik geen argumenten die mij doen overhalen in DIT soort specifieke situaties de winkelier niet deels aansprakelijk te stellen. Als er een advies komt “ lood aan plantje laten zitten” is het voor mij helemaal duidelijk wie ik verantwoordelijk moet houden. Als het was geweest “ik weet niet wat u met het lood moet doen, dat zou u zelf moeten uitzoeken” … dan is het een heel ander verhaal.

Ik waardeer je post enorm, want je spreekt uit je hart en dat is top! Zakelijk gezien vind ik echter dat hier fouten worden gemaakt, en vandaar mijn post.

Conclusie:

- Als de naam weg moet, prima
    - Als het topic weg moet om dat het niet echt een review is, prima

Mvg

World

NicoleE vindt dit leuk.
  20. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    Ach. Degene die aan de kassa zit. Welke naam er op de bon staat. Hoeft niet degene te zijn die het advies gegeven heeft.

Dus dat is een aanname welke niet zomaar gemaakt kan worden.

21. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011

Het was al verplaatst naar de babbel omdat het niet echt een review was zoals de bedoeling is in de sectie waar je het had gepost;)

22. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Check! Excuus voor de verkeerde plaatsing.

23. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    No problemo hoor;)

24. MaestroCygni

MaestroCygni

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Is de koper verantwoordelijk? Natuurlijk. Maar je zou als koper ervanuit moeten kunnen gaan dat de verkoper erlijk advies geeft.
    Als het zó ontzettend mis gaat, vind ik een waarschuwing niet verkeerd. Niet om te zeggen dat we op moeten letten met de verkopers die daar rondlopen, dat weten we hier inmiddels wel, maar om je te laten nadenken: Wil je je geld wel aan zo'n winkel geven?

25. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Als enkel de koper verantwoordelijk is dan kunnen ze net zo goed alle verkopers achterwege laten en de klanten met een winkelwagen laten shoppen. Natuurlijk heb je ook als koper wel een bepaalde verantwoordelijkheid maar als verkoper net zo vindt ik. Als je een auto koopt dan neem je ook aan dat de verkoper je de juiste info geeft?
    Soms kopen mensen bij de lfs iets als een kado voor een ander en die hebben zelf misschien geen enkele kennis van wat ze kopen en daar moet dan een verkoper op kunnen inspringen.

26. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Ik heb wel een update:

De koper heeft zojuist een 2e hands Juwel 60cm opgepikt. Die gaan we opstarten en de 2 goudvissen gaan naar de vijver.

Als de bak opgestart is heb ik nog een aantal Oranje Molly's voor hem, en de rest mag hij zelf uitzoeken (met keuring :) ).

jessicapilon en Ruben01 vinden dit leuk.
  27. MarcelK

MarcelK Erelid

Lid geworden:
    27 sep 2009
    Afgelopen weekend was ik bij de plaatselijke tuin en dier winkel waar ze ook wat vissenspul verkopen. Ik dacht, “dat is leuk voor op kantoor, laat ik wat meenemen. Mijn collega is ook gek op vissen dus dat gaat vast wel in de smaak vallen.”

Ik vragen aan zo’n meisje wat daar in de weekenden werkt of ze kan helpen. Ik wil namelijk twee visjes voor op kantoor, ze komen in zo’n formaat (doet handen uit elkaar om formaat aan te geven) bakkie.
    Nog wat advies gevraagd en ook nog voer, plantjes en grond meegenomen.

Maandag op het werk aangekomen is mijn collega toch niet zo enthousiast als ik dacht. Gelukkig hebben we al snel een gezamenlijke vijand gevonden......

Geen idee of het ook op deze manier gebeurd kan zijn, maar er zijn meerdere kanten aan een verhaal.
    Twee zaken staan voor mij vast;
    1. De koper heeft niet voldoende moeite gedaan om vooraf objectief informatie te verzamelen. Iets wat we helaas te vaak zien bij het houden van dieren, of het nu vissen of honden zijn.
    2. Er zijn maar twee mensen die weten hoe het werkelijk gegaan is, beide zijn helaas niet op het forum om hun verhaal te doen.

(En geen idee maar uit het feit dat je collega de verzorging onder werktijd doet, heb ik maar aangenomen dat het potje met vissen bij jullie op het werk een plekje heeft gevonden :D)

mij maak je niet zo snel boos hoor ;)

Wil soms graag een ander geluid laten horen en mensen laten inzien dat er twee of meer kanten aan een verhaal zitten. Discussies op een forum zijn nooit zo zwart/wit als dat ze gevoerd worden:D

28. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Molly's passen volgens mij niet in een 60 cm bak :(

29. MarcelK

MarcelK Erelid

Lid geworden:
    27 sep 2009
    Voor de vissen in elk eval goed nieuws!

Bertus vindt dit leuk.
  30. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008
    Wel zijn eigen vijver, toch?

31. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    De koper erkend schuld en het is inderdaad ongeveer op die manier gegaan. Niet zozeer omdat hij een collega in visjes had maar omdat hij het zelf wilde. Maar je schrijft precies op waar ik over val:ze komen in zo’n formaat (doet handen uit elkaar om formaat aan te geven) bakkie.

Daar had het anders moeten lopen. Ik heb bij mijn Hornbach vrijwel alle verkopers op dat moment een andere houding zien aannemen. Ik heb denk ik in de jaren al wel 100 gesprekken afgeluisterd en keer op keer bij elke verkoper werd er op dat moment ingegrepen. Als je dan na 5x uitleggen nog steeds iemand voor je hebt die toch wil kopen, dan wil ik wel in het andere topic in een discussie. Als je dan toch verkoopt vind ik het ook twijfelachtig of je als verkoper slecht bezig bent. 5x uitleggen moet genoeg zijn.

Mooi! Dan hoef ik nu niet meer te proberen genuanceerd te zijn :D. Ik hou wel van lekker direct dus dank voor je post!
    Hij staat inderdaad op werk.

MarcelK vindt dit leuk.
  32. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Zoals ik het begrijp is het niet ideaal maar ook niet echt een probleem. Althans... ik zou dan voor 3 stuks gaan. Daarnaast probeer ik hem om te praten naar garnalen voor de rest van zijn bestand. Ik zou zelf niet weten wat er nog bij past.

Gelukkig hebben we rondom ons hele bedrijfspand een vijver. Het bedrijf wat dat onderhoud zal ze even apart zetten en dan komen ze daarin.

33. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Ik heb het net nog opgezocht, er wordt een 90 cm bak voor aangeraden, dan is 60 in mijn ogen wel erg klein (waterwaardes, vergroeiingen) al is het een stuk beter dan natuurlijk goudvissen in een pot.
    Garnaaltjes zullen wel als voer eindigen zodra de mollies wat groter zijn, dat wil zeggen, van de Japonica kan ik dat niet inschatten.

34. TS
    TS
    World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    16 mei 2018
    Het is inderdaad verdeeld ja. Nu ik wat meer google in het Engels zie ik ook 90cm. Ik zal nog eens wat meer zoeken. Hij moet de bak toch 4 weken opstarten.

Marc1969 en NicoleE vinden dit leuk.