Waar blijft mijn vis de hele tijd op dezelfde plek?


Celine2000

Member
Lid geworden
19 december 2022
Berichten
5
Leeftijd
24
Hallo ik heb een zwaardstaart neon vrouwtje die de hele tijd op dezelfde plek in het water blijft zwemmen en bijna niet door de bak heen zwemt. De water waardes zijn goed, ze eet ook gewoon prima en ze hapt niet extra naar lucht of iets. Ik heb een 110liter bak met 4 van deze neons / 9 platies / 4 guppies en wat garnalen
 

Bijlagen

  • BBA87540-74EA-436E-A374-B296A772C7B4.jpeg
    BBA87540-74EA-436E-A374-B296A772C7B4.jpeg
    124.7 KB · Weergaven: 66
En als je voert aan de andere kant van de bak?
 
Dan gaat ze wel op het eten af maar als het op is gaat ze weer naar dezelfde plek en blijft daar
 
Hoe is de stroming in je bak? Misschien is dit gewoon de lekkerste zwemplek
 
De stroming is daar wat rustiger, het valt me alleen zo op omdat alle andere vissen wel gewoon door de bak heen zwemmen
 
Het behoeft niet iets te zijn waar jij je zorgen over dient te gaan maken. Het kan zomaar zijn dat het niet comfortabel genoeg is om in andere delen van de bak te gaan zwemmen of zich op te houden. Dat gebeurd namelijk weleens. Doch niet iets zorgelijks. Het gebeurd hier ook weleens dat er één zich afstandelijk houdt van een groep van hetzelfde soort. Dat kan ook door dominantie van anderen komen.
 
Ik herken deze soort niet. Maar als het een scholenvis is dan kan het ook zijn dat de groep te klein is voor genoeg zelfvertrouwen om lekker rond te zwemmen.
 
Waarschijnlijk is het een plekje waar het minder, of juist meer, stroomt.
 

Terug
Bovenaan