Wat is er nieuw

waar de verwarming plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vissie6
  • Startdatum Startdatum
V

Vissie6

Guest
Kan ik de verwarming bij de uitstroombuis (water naar het filter) plaatsen, of is het beter om deze bij de inlaatbuis (water uit het filter) plaatsen?

Ik moet zeggen dat ik ze mijn 11 bakken op beide plaatsen heb zitten en het zal denk ik niet zoveel uitmaken. Als hij in de stroming hangt komt wel het water er goed langs maar bij een goede normale stroming zal dat ook wel gebeuren. Ik zou me er dus niet zo druk om maken hoor.

Beste is in de stroming van het filter.

John was me voor... eens met John 😉

John was me voor... eens met John

Niet de eerste keer dat ik je voor ben hoor 😉.
Als je een goede stroming hebt dan zal het weinig uitmaken denk ik. Ik heb daar zelfs nog nooi bewust bij nagedacht.

Als je een goed stroming hebt gaat het ook door heel de bak dus hangt het in principe ook in de stroming.
Bij een karig filtertje moet je het dus niet aan de andere kant van de uitstroming hangen bedoel ik eigenlijk.

Helemaal mijn idee en mening John :thumbs:.

Bedankt voor jullie mening.

Ik had in de 80cm de verwarming naast de instroom van mijn externe filter zitten. Ik heb een tijdje lopen tobben om de temperatuur boven de 25 graden te krijgen. Ik had zelfs al een nieuwe verwarming gekocht omdat ik dacht dat de huidige stuk was. Achteraf was dit niet nodig geweest want toen ik de verwarming naar de andere kant van de bak had verplaatst, liep de temperatuur wel keurig naar de 30 graden (witte stip periode).

Dus: de verwarming kan je beter niet naast de instroom zetten!

Gr Robin

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan