Wat is er nieuw

Waar is dit onderdeel voor? Eheim Classic 250 (2213)

De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
150
Leeftijd
27
Beste mede-aquarianen,

Sinds 2 weken terug ben ik eigenaar van mijn eerste externe filter. Ik heb de Eheim Classic 250 voor een goede prijs van marktplaats gekocht.
De slangen waren erg vies, dus ik heb direct 4m aan nieuwe slang aangeschaft. Er zaten 2 enkele kranen bij dus heb ik inmiddels 2 dubbele kranen besteld, omdat ik zoveel positiefs hierover hoorde op AquaForum.

Maar nu had ik nog wel een vraag over de onderdelen;
Bij de instroomaansluiting (de aansluiting onderaan), zat na een paar cm filterbuis een zwart kraantje waar 'Wingfield South-Australia' op staat (zie toegevoegde afbeeldingen).
Weet iemand waar deze voor dient? Of kan ik deze weglaten als ik mijn 2 dubbele kranen heb ontvangen?
20210326_111307.jpg
20210326_111250.jpg

Daarnaast zat er geen wit/doorzichtige emmer aan de binnenkant van het filter, terwijl ik dit op veel filmpjes en sites wel tegenkom. Is dit een probleem, of kan je de filtermaterialen ook zonder de emmer in je filter doen?

Alvast bedankt en een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,
De Leidse Glibber
 
Dat kraantje is geen standaard onderdeel van een classic en mag onderaan maar voor 1 reden daar zitten, het afsluiten van de toevoer bij onderhoud.
Tijdens normaal bedrijf mag de toevoer nooit geremd worden.

Eens je dubbele kranen hebt zal deze totaal nutteloos worden.
(tenzij je hem naar je uitstroom verplaatst en daar gebruikt als permanente stromingsbeperker)

Die witte mandjes zijn er maar bij gekomen bij de laatste versies, oudere exemplaren hebben die niet.
Ik zie het niet als een nadeel, die mandjes nemen, naar mijn mening, toch maar plaats in.
 
Met de nieuwe kranen inderdaad nutteloos hoor.
Daarnaast zat er geen wit/doorzichtige emmer aan de binnenkant van het filter, terwijl ik dit op veel filmpjes en sites wel tegenkom. Is dit een probleem, of kan je de filtermaterialen ook zonder de emmer in je filter doen?
Dat ligt inderdaad aan de uitvoering en ik heb zowel met als zonder gehad en je kan alles gewoon op het roostertje dat onderin het filter zit doen hoor zonder dat emmertje.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan