Wat is er nieuw

Waar optic white aquarium op maat laten maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nizza
  • Startdatum Startdatum
N

Nizza

Guest
Hallo allen,

Ben nog maar net in het aqua wereldje.
Maar wil toch een gotere bak met de tijd beginnen ( begin 2015 )
Zou graag een optic white bak willen... maar waar kan ik die laten maken?
Ben er alleen nog niet over uit kwa hoogte
Wil 120 tot 150 x 40 a 50 x en... ja dus de hoogte,
Soms lijkt me 20 a 25 cm erg mooi en makelijk maar bv 50 a 60 hoog lijkt me ook erg mooi,
Denk zelf 150x40x25 lijk me erg mooi..
Wat is jullie mening hier over en weten jullie goeie adresjes voor op maat laten maken van bakken.

Hoi Nizza,

Welke bakmaat je wilt is natuurlijk voor ieder persoonlijk i.v.m. wat wil je eraan uit geven, de ruimte die je hebt, wat je mooi vindt etc.

Misschien helpt het als je eerst voor jezelf nagaat welke soort inrichting je in het aquarium wilt (zoet/zoutwater,gezelschapsaquarium /biotoop etc.) en welke vissen er uiteindelijk gehouden gaan worden, dit in verband met de afmetingen die sommige vissoorten aan de bak stellen. Als je dit duidelijk hebt kan je je aquarium namelijk afstellen op de inhoud (en hierbij alsnog rekening houden met welke afmetingen jij mooi vindt).

Persoonlijk denk ik dat 150x40x25 erg laag is en je sterk beperkt in de keuze van vissoorten. Maar nogmaals het ligt er totaal aan hoe je van plan bent om je aquarium in te richten.

20-25 is niet hoog en je bent qwa planten en vissen ook wel beperkt.
Als ik jou was zou ik gewoon verschillende bouwers informeren.
Zelf had ik de laagste prijs bij coenen in best.
Maar dit kan per bak uiteraard ook verschillen.

Ik zou graag zo iets willen maken als de Crimson Sky van James Findley ( http://youtu.be/COsbWPtDEI0?t=16m20s ) alleen dan wat strakker dus werschijnlek met maaskeien omdat die mooi egaal rond zijn en in alle formaten en kleuren gratis zijn te krijgen 🙂
en kwa beplanting..

Alternanthera reineckii mini
Eleocharis sp Mini
Ammania sp Bonsai

vind dat een zeer mooie kleuren combo en plantje
en kwa vissen de
Green Neon Rasbora of de Micro Rasbora Kubotai en een rode variant Rasbora Brigittae

Mijn idee is dat het een beetje zoals de Crimson Sky wordt kwa beplanting en kleur en dan een strook van ongeveer 10 cm over de hele lengte van fijn wit La Plata Sand.

soort van stromend tropisch riviertje met licht grijze keien en dan met gele en rode rasbora,s

Heldere frisse kleuren is het uitgangspunt

Dus daarom maar 20 a 25 hoog en iets dieper en langer dan de crimson bak

teminste dat lijkt mij mooi 🙂

Jaaa mooie bak natuurlijk,

Ben je van plan om de hardscape en beplanting boven de bak uit te laten komen?

Verder vraag ik mij af of optic white nog wel een verstandige keuze is, in mijn ervaring begin je het verschil echt goed te zien bij een dikte van 10 mm >, ga je voor een laag aquarium dan zal de druk van het water op het glas minder zijn en heb je ook minder dik glas nodig, bij 25cm hoog schat ik zo'n 6mm dik glas. En als de hardscape/planten hierbij ook nog eens boven de bak uitsteken zal dit de aandacht toch wat afleiden. Neem je hierbij het prijsverschil in rekening tussen ''normaal'' glas en optic white (ongeveer 2x zo duur) zou ik persoonlijk niet voor optic white kiezen.

P.s. zonder afdekplaatjes/deksel moet je echt kiezen voor soorten die NIET springen, geloof mij niets is vervelender dan s'ochtends uit bed komen en een opgedroogd visje op je vloer aantreffen

Denk dat het mooi word ja, heb net mailtje gehad van coenen en moet zeggen in optic white viel de prijs erg mee 🙂 en wil voor de zekerheid toch optic hebben !, na veel lezen en het zelf gezien te hebben denk ik persoonlijk zelf wel het verschil te zien.

De rasbora,s die ik wil hebben weet ik niet van of ze pringers zijn,maar komt zo ie zo een gaas of plaat op, omdat ik nogal een nieuwschierige kat heb 🙂
en als ik thuis ben gaat de plaat eraf.

De hardscape en beplanting komen er niet boven uit,
Net zoals de vis ga ik met alles voor erg klein en laag zodat met de optische illusie de bak nog groter lijkt intern.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan