Wat is er nieuw

Waar stromingspomp plaatsen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stef2502
  • Startdatum Startdatum
S

Stef2502

Guest
Hoi,
Ik ga een stromingspomp bijplaatsen in mijn Juwel Rio 350.
Ik vind dat ik te weinig stroming heb in mijn aquarium.
De vaste filter en pomp bevinden zich rechts, achteraan, gericht naar links.
Waar plaats ik de extra stromingspomp? In dezelfde richting of links vooraan?
Alvast bedankt.

Heb je ergens deadspots op de oppervlakte?

ik heb 2 filters (extern) en aan elk zijde de uitvoer en invoer ( in en uitvoer links 8er en in en uitvoer rechts 8er) beide schuin gericht naar de voorraam zodat ze via de voorraam naar beneden geduwd wordt en dan zo weer terug naar de inlaat.

ik merk dit namelijk door het voer ( granulaat) en ook VFM zag ik een witte rook zo door mijn bak gaan. kon ik zien hoe de stroming ging,

Maar er zijn meerdere wegen naar rome.

er zullen vast mensen zijn die niet eens zijn met hoe ik het heb en een ander weer wel.

Ik vind dit zelf prettiger. maar Er zullen vele andere je kunnen helpen.

Ok, bedankt voor je antwoord.
Ja, ik heb een deadspot...

Wat voor filter heb je op deze bak Stef? Heb je obstakels in de bak waardoor je deadspots krijgt? Misschien kun je een foto van de bak posten?

Waarom splits jij je uitstroom dan niet, p je pomp 1 of 2 x? met t stukken?

Heb ik ook, en genoeg stroming door de bak.

Filter = Eccoflow 1000-circulatiepomp
Ik heb geen obstakels.
De deadspot is niet ver van de pomp, meer naar voor.
Pomp.PNG

Waarom splits jij je uitstroom dan niet, p je pomp 1 of 2 x? met t stukken?

Heb ik ook, en genoeg stroming door de bak.

Kun je hiervan een foto doorsturen aub?

Nee, zit achterop. in de bak
Heb je geen luchtpomp?

Die verdeelt het ook goed, he.

Met steentje?

Hoe heb jij bepaald dat het een deadspot is?

Planten hoeven per definitie niet te bewegen en de circulatie kun je testen met wat filtermedium of met levend voer.

Filter = Eccoflow 1000-circulatiepomp
Ik heb geen obstakels.

Dat is dus de gewone interne filter en daar was ik destijds ook niet zo gelukkig mee. Misschien kun je indien nodig daar iets van een spraybar aan knutselen.

Zoals John al zegt hoeven de planten niet te bewegen om een goede stroming te hebben.

Maar ik zou eerder opteren voor een zwaarder filter gaan en dan een spraybar of mooi gerichte open pijp

Blauwalg kan wel degelijk te maken hebben met een "deadspot"".

Stroming verhogen helpt dan vaak.

Je hebt dus het interne filter van Juwel, is het een optie voor je om deze eruit te halen en met een potfilter te werken?

Anders een stromingspomp op de helft van je bak met de stroming mee laten blazen.

Zoals John al zegt hoeven de planten niet te bewegen om een goede stroming te hebben.

Maar ik zou eerder opteren voor een zwaarder filter gaan en dan een spraybar of mooi gerichte open pijp
Blauwalg kan wel degelijk te maken hebben met een "deadspot"".

Stroming verhogen helpt dan vaak.

Je hebt dus het interne filter van Juwel, is het een optie voor je om deze eruit te halen en met een potfilter te werken?

Anders een stromingspomp op de helft van je bak met de stroming mee laten blazen.

Wat bedoel je met 'op de helft van je bak'? Aan de andere zijwand?

Maar goed je kan ook een lange spraybar maken over de gehele breedte. Natuurlijk is een buitenfilter beter as je het mij vraagt.

Maar goed je kan ook een lange spraybar maken over de gehele breedte. Natuurlijk is een buitenfilter beter as je het mij vraagt.

Hij kan ook de binnenfilter houden en aan de andere kant een potfilter hangen,. heeft ie 1 externe en 1 interne.

Blauwalg is ook een indicatie van teveel vervuiling.

Je kunt watten in je filter stoppen en deze wekelijks uitspoelen/vervangen.

Bij de plaatsing van een extra stromingspomp/filter er altijd voor zorgen dat de waterstromen elkaar versterken.

Dus dezelfde kan op blazen.

Zelf heb ik de optie zoals @Bertus zegt. 2 uitstromen.

Plaatje van @Ancistruz is ook duidelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan