Waar vind ik een groot aanbod van L-nummers (pleco's)


F

foxalert

Guest
Ik ben voor ons aquarium (120 cm) op zoek naar een mooie pleco.

Echter wil ik niet lukraak bestellen bij een vishandel met de kans dat het een mindere kweek betreft.

Weet iemand een plek waar men veel L-nummers op voorraad heeft voor de verkoop? Afstand maakt niet uit. Duitsland of België mag ook.
 
Let wel op met Pleco.
Er zijn varianten die 30cm groot worden, en dat is voor een 120cm bakje toch aan de forse kant.
 
gebruik aub de naam pleco niet zomaar voor iedere Loricaridae...
Er is maar 1 pleco en dat is de (Hypostomus) plecostomus, al de rest zijn Loricaridae oftewel L nummers of harnasmeervallen.
 
Dank aan de mensen met namen van winkels / kwekers.

Uiteindelijk naar Pets en Co Gersen in Raalte gereden. Top geholpen en uiteindelijk uitgekomen bij de L240 (Leporacanthicus Galaxias).

Verder een schooltje van 15 roodkopzalmen en een drakenkop (Gobioides broussonnetii). Hier houden we het voorlopig maar even bij.
 
Dank aan de mensen met namen van winkels / kwekers.

Uiteindelijk naar Pets en Co Gersen in Raalte gereden. Top geholpen en uiteindelijk uitgekomen bij de L240 (Leporacanthicus Galaxias).

Verder een schooltje van 15 roodkopzalmen en een drakenkop (Gobioides broussonnetii). Hier houden we het voorlopig maar even bij.
Van alle Loricaridae haal je er ene van de weinige carnivoren uit.

Dik gebuisd als algeneter dus.
 
Ah dat is geen enkel probleem. Heb een heel mooi groepje appelslakken.
Ik weet niet wat ik alarmerender vind...
Het feit dat je zo'n (dure) vis gekocht hebt zonder te weten wat hij is of het feit dat de winkel je het niet gezegd heeft (wat me eigelijk niet verbaast)
 
ach, het is wel een prachtig beest.
wordt alleen wel 25/30cm wat best groot is voor 120cm
 
Ik probeer even te begrijpen wat je probleem is. Ze hebben me duidelijk aangegeven wat te voeren en hoe groot hij kan worden. Mis ik daarnaast nog iets? Uit jouw reactie heb ik zo'n vermoeden van wil.
 
Ik probeer even te begrijpen wat je probleem is. Ze hebben me duidelijk aangegeven wat te voeren en hoe groot hij kan worden. Mis ik daarnaast nog iets? Uit jouw reactie heb ik zo'n vermoeden van wil.
Uit je eerder reactie had ik net het omgekeerde afgeleid.
 
ach, het is wel een prachtig beest.
wordt alleen wel 25/30cm wat best groot is voor 120cm
Uit je eerder reactie had ik net het omgekeerde afgeleid.

Nee, zoals gezegd top geholpen. Hebben rondje gemaakt langs alle L-nummers, en dat waren er best wat. Uitleg gekregen over wat ze eten en hoe groot ze ongeveer worden. Voor aankoop ook nog even op internet gekeken zodat we niet alsnog voor een verrassing zou komen te staan. Was niet het geval. We zijn dan ook zeer tevreden met onze nieuwe vriend(in).
 
Maak eens een foto van die drakenkop.
En als je dan toch bezig bent van die L240.

Beide prachtige beesten.
 
Maak eens een foto van die drakenkop.
En als je dan toch bezig bent van die L240.

Beide prachtige beesten.

Dit is de drakenkop. Wel een beetje beschadigd, maar die knapt wel weer op. De L240 hangt onder het hout. Foto volgt later.
S00126-12175647.jpg
S00126-12160540.jpg
 

Terug
Bovenaan