Wat is er nieuw

waarde nitriet no2 in kraanwater 0.05 ?

trabbart

Well-known member
Lid geworden
18 oktober 2019
Leeftijd
55
ligt dit aan men testvloeistof of is dit normaal, water recht uit de kraan heeft 0.05 ? dat is net voorbij de groene lijn in het geel bij de jbl test.

Ik weet niet beter dan dat het 0 moet zijn. Nou is aflezen ook best lastig en een hele kunst hoor.

Het aflezen is helemaal duidelijk, ik kijk in daglicht en het is duidelijk donkergeel , niet lichtgeel en geen roze toets,
Nu zie ik dat de houdbaarheidsdatum van de jbl testkit tot 11/19 geld, maar de kit is wel al een jaar of twee geleden geopend en een paar keer gebruikt.
Ik ga een nieuwe testkit halen, en water meenemen. Het aquarium meet identiek aan het kraanwater en de vis erin toont al zen kleur en is vitaal zwemt druk rond mooi in school , eet en drinkt 🙂

Ja als die al zolang open is dan zou ik een nieuwe test halen inderdaad.

ligt dit aan men testvloeistof of is dit normaal, water recht uit de kraan heeft 0.05 ? dat is net voorbij de groene lijn in het geel bij de jbl test.

Ik weet niet beter dan dat het 0 moet zijn. Nou is aflezen ook best lastig en een hele kunst hoor.
Ts heeft hier wel een punt.
Lees maar eens hier, ons water aangaande:
Schermopname (13).png

net een nieuwe test gedaan met nieuw kitje, resultaat nog lichter geel dan 0.01, perfecte waarde in het aquarium. oude testkit liegt dus gelukkig hoger dan de realiteit,

Zo zie je maar weer dat je goed moet opletten hoelang een test al open is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan