Waarde RVS frame?


RoelHG

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 juli 2016
Berichten
694
Locatie
Den Bosch
Beste mensen,

Ik heb nog een RVS frame staan voor een Aquarium met de afmetingen 150x50x80. Dikke vierkante buis is 35x35.

Enig idee wat ik hiervoor kan vragen?

314cy8h.jpg


efqqvk.jpg
 
Half gelast? enkel gehecht op 1 zijde.Voor de sterkte maakt staal of rvs niet uit.Maar een goed gelast onderstel wel.
 
Dat is een goeie! Dat durf ik niet te zeggen zo.... zal het morgen eens navragen want heb hem hier niet staan maar volgens mij niet op 1 zijde gelast.
 
Het komt wel meer voor dat men zoiets niet volledig aflast IVM vervorming. Zeker bij RVS iets om rekening mee te houden.

Ik heb 12 jaar jang een 160*60*60 bak gehad op een stalen frame waar de binnen hoeken niet gelast waren. No problemo.
 
Maar wat zoiets waard is ? Ik denk een beetje wat de gek er voor geeft.
 
lijkt me ook niet iets wat je makkelijk kwijtraakt.

moet je net toevallig iemand treffen die dat nodig heeft.
 
Haha dat is ook zo... ik zet hem gewoon te koop en dan zien we het wel.
 
150x50 is wel een maat die redelijk gekocht en verkocht wordt,
deze stelling zal volgens mij als de prijs niet te hoog is snel verkocht zijn. :)

100 euro is dit toch wel wat waard denk ik.
 
Aquamuis zei:
Het komt wel meer voor dat men zoiets niet volledig aflast IVM vervorming. Zeker bij RVS iets om rekening mee te houden.

Ik heb 12 jaar jang een 160*60*60 bak gehad op een stalen frame waar de binnen hoeken niet gelast waren. No problemo.

Ik weet het,ik ben metaal bewerker.Als met op de juiste manier last en goed opspant kan het prima.Ik zie hier zeer weinig laswerk,en zeker niet enkel weggelaten binnenhoeken.
 
Me vader is al 40 jaar lasser en werkt in ze bakkerij business dus ik weet niet hoe het gelast is alleen dat het sterk genoeg is om meerdere Aquariums te kunnen houden :)
 
Dan weet je vader ook dat 3 hechten een vast punt is.Maar ik vind het prima,ik hoop dat je het frame verkoopt.
 
Mondeo zei:
Aquamuis zei:
Het komt wel meer voor dat men zoiets niet volledig aflast IVM vervorming. Zeker bij RVS iets om rekening mee te houden.

Ik heb 12 jaar jang een 160*60*60 bak gehad op een stalen frame waar de binnen hoeken niet gelast waren. No problemo.

Ik weet het,ik ben metaal bewerker.Als met op de juiste manier last en goed opspant kan het prima.Ik zie hier zeer weinig laswerk,en zeker niet enkel weggelaten binnenhoeken.

Same here... De binnenhoeken zou ik ook weggelaten hebben ivm trekken maar verder had ik het toch helemaal gelast al was het maar voor mijn gemoedsrust.

Hoewel een aquarium in principe een practisch statische belasting geeft.
 
Volgens mij heb ik de vraag gesteld wat dit eventueel nog waard is en niet wat jullie van de constructie vinden. Ongeacht hoe jullie het gedaan zouden hebben..... het is een ontzettend stevig RVS frame wat meer dan geschikt is voor zware belasting! Het is zoals ik het zie minimaal gelast maar maximaal voor het houden van het gewicht.

En zoals jullie al aangeven zal het vast en zeker veel meer gelast kunnen worden maar waarschijnlijk is dat helemaal niet nodig geweest... maar zoals ik al zei... ons pa heeft hem gemaakt en heeft altijd zijn werk gedaan dus geen idee ;)

@Luc en @Cedric: bedankt voor je antwoord :)
 
Tja, voor mij had ik hem al ingetimmerd.
Met beplating staat hij als een huis.
En een dik blad van 32-40 mm. (is een deurmaat. 70 x 2.00 m)
En ik ben Timmerman.

Zou geeneens een andere maken.
1,50 kan ook 2 meter worden, met betimmering.
 
Je hebt gelijk Roel we dwalen af. Maar zo gaat dat met vakidioten die kijken anders naar dingen. Anyhoe als het altijd heeft gefunctioneerd is er geen echt probleem natuurlijk.
 
Thnx! Vond het zelf ook best een nette prijs en wil natuurlijk niet teveel vragen :) Als ik er iemand voor die prijs blij mee kan maken graag.
 
Ik was vergeten mijn woonplaats erbij te vermelden en heb al wat reacties gehad alleen wonen te ver weg haha ;)
 
Zet hem ook op Facebook. heb je ook veel kans.
OP diverse forums.
 
Haha ja had ik niet verwacht dat er nog zoveel animo voor was. Op marktplaats zijn er ook al een aantal biedingen alleen staat daar nu op 35
 

Terug
Bovenaan