Wat is er nieuw

Waarom doet mijn voerautomaat t niet?

NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Ik heb een petbank van amazon. De eerste keer deed deze het geweldig. Alleen nu reageert het nergens meer op. Het blijft helemaal stil als ik em aan wil zetten. Ik heb em al aan drie verschillende snoeren opgeladen, maar niks helpt.
Heeft iemand een idee?

Bijlagen

• IMG_1341.jpeg
    IMG_1341.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 9
Heeft zon ding batterijen of een accu?
In geval van accu, hoe lang is het geleden dat je hem gebruikt hebt voor je hem deze keer weer gebruikte?

Dan gok ik dat hij al lang niet meer gebruikt is en nu de accu dood is

Zit er een reset knopje op, dat je met een paperclip in kunt drukken?

Heeft zon ding batterijen of een accu?
In geval van accu, hoe lang is het geleden dat je hem gebruikt hebt voor je hem deze keer weer gebruikte?
Een accu en ik heb em een aantal weken. Na het gebruik heb ik hem meteen weer opgeladen, maar toen deed ie niets meer.

Als je er nog garantie op hebt, gauw terug sturen dan, lees heel veel klachten over de batterij die al snel niet meer op te laden is ...

Als je er nog garantie op hebt, gauw terug sturen dan, lees heel veel klachten over de batterij die al snel niet meer op te laden is ...
Ah, dank je wel. Ik ga kijken of ik er nog iets mee kan.

• Leuk
Waarderingen: Ro
Dat zou niet moeten kunnen, zolang heb ik em nog niet.
Tegenwoordig werkt heel veel op Lithium accus. Lithium accus kunnen absoluut niet tegen te ver ontladen.
Daarvoor zit er vaak een beveiliging ingebouwd die ervoor zorgt dat als de spanning onder de (meestal) 2,6v komt, dat je accu afgesloten word.
Er zijn manieren om dit te resetten, maar beste neem je contact op met de leverancier, zeker als je nog garantie hebt!

Tegenwoordig werkt heel veel op Lithium accus. Lithium accus kunnen absoluut niet tegen te ver ontladen.
Daarvoor zit er vaak een beveiliging ingebouwd die ervoor zorgt dat als de spanning onder de (meestal) 2,6v komt, dat je accu afgesloten word.
Er zijn manieren om dit te resetten, maar beste neem je contact op met de leverancier, zeker als je nog garantie hebt!
Hoe zit dat dan met de penlites die we gebruiken in bv een afstandbediening want die raken ook vaak leeg.

Standaard zul je in een afstandsbediening Alkaline batterijen gebruiken. Bij goede oplaadbare Ni-MH batterijen kom je het niet meer kunnen opladen probleem' zelden tegen.

Alkaline batterijen gebruik je tot ze op zijn, dan gooi je ze weg.
NI-xx accus ontlaad je normaal gesproken tot 1v ofzo voor je ze weer oplaad enz enz.
Als je een NI-xx accu te ver ontlaad loopt die ook schade op, de ene wat meer dan de andere en de eerste paar keer merk je dat amper, maar die zijn verder niet beveiligd ofzo en als je die aan de lader hangt laad je direct de accu op.
De moderne lithium accus gaan allerlei nare dingen doen als je die te ver ontlaad of te ver oplaad, vandaar dat daar vaak een heel klein printplaatje aan vast zit(of dat deel zit in de rest van de electronica) wat er voor zorgt dat boven en onder een bepaald voltage de accu van zijn accupolen losgeschakeld word zegmaar.

• Leuk
Hoi,

Ik heb dezelfde feeder. Tegenwoordig zijn de USB (telefoon) opladers heel krachtig. Als ik die van mij koppel aan mijn (Samsung) telefoon lader, dan wil die niet laden. Als ik echter een oudere USB lader neem of (bijvoorbeeld) de USB uitgang van mijn laptop gebruik gaat het laden prima.

Ik zou dus zeggen, probeer een andere USB lader voordat je hem retour stuurt.

Groetjes, Jeroen.

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan