Waarom vechten mijn 2 maanvissen?


NaomiPriscilla

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2020
Berichten
51
Hooi iedereen,

ik heb sinds een tijdje2 maanvissen in mijn aquarium zitten, toen ze nog wat kleiner waren was er nooit wat aan de hand, maar nu ze wat groter zijn merk ik dat de grotere maanvis steeds de kleinere maanvis aanvalt.
Weet iemand misschien wat dit betekend???
 
2 maanvis is geen maanvis :)

Maanvissen zijn territorium vormende cichliden, en hoewel ze heel goed in groepsverband leven (eigenlijk is dat de enige manier om ze te houden) blijft er een rangorde in de groep.

met 2 maanvissen is er altijd 1 de baas over de ander, en is die ander dus altijd de l*l.
Heb je een grotere groep dan heb je een betere spreiding van het bazig gedrag in de bak.

ik hoop overigens niet dat de winkel ze je heeft aangeboden als Man + vrouw?
 
bedankt voor de snelle reactie :engel:

ooh Oke dus vandaar dan begrijp ik het !
Uhm niet dat ik weet eigenlijk of en man en vrouw zijn volgensmij hebben ze daar ook niet naar gekeken
 
Ik zag in je voorsteltopic dat je een 70 liter bak hebt waar ze inzitten? Dat is veels te klein.
 
bedankt voor de snelle reactie :engel:

ooh Oke dus vandaar dan begrijp ik het !
Uhm niet dat ik weet eigenlijk of en man en vrouw zijn volgensmij hebben ze daar ook niet naar gekeken
Volgens mij, en dat is een aanname, heeft de winkel nergens naar gekeken of gevraagd, dat komt helaas meer voor.
In welke bak heb je ze?
 
Om maanvissen goed te huisvesten (dus in een minimale groep van 6 stuks) heb je zeker een 120x50x60 aquarium nodig, alles kleiner dan dat is probleem opwekkend.
Helaas zal je die informatie in menig winkel niet krijgen, of ze weten het niet of ze denken aan hun eigen kassa :)

Zie nu net hierboven dat je een 70L aquarium hebt, echt te klein.
er zijn legio mogelijkheden in zo'n bak! maar maanvissen vallen daar m.i. niet onder :)
 
Volgens mij, en dat is een aanname, heeft de winkel nergens naar gekeken of gevraagd, dat komt helaas meer voor.
In welke bak heb je ze?

jaa idd,
Ik heb ze in een 61 cm (L) x 31 cm (B) x 50 cm (H) bak zitten
Wel gaat het vaker goed tussen de twee vissen dan fout maar ik was even benieuwd :D
 
jaa idd,
Ik heb ze in een 61 cm (L) x 31 cm (B) x 50 cm (H) bak zitten
Wel gaat het vaker goed tussen de twee vissen dan fout maar ik was even benieuwd :D
Probeer ze te ruilen voor iets passends in je bak. Dit kan en mag eigenlijk niet. Als je Lfs je ze zo aangeboden heeft bij deze bak mag je hem of haar er zelfs op aanspreken.
 
Probeer ze te ruilen voor iets passends in je bak. Dit kan en mag eigenlijk niet. Als je Lfs je ze zo aangeboden heeft bij deze bak mag je hem of haar er zelfs op aanspreken.
Oh echt waar dat heb ik nooit geweten!
Dan ga ik hier idd verandering in brengen
 
Probeer ze te ruilen voor iets passends in je bak. Dit kan en mag eigenlijk niet. Als je Lfs je ze zo aangeboden heeft bij deze bak mag je hem of haar er zelfs op aanspreken.

Hier ben ik het met eens en ze zullen nu niet goed kunnen uitgroeien met alle gevolgen van dien op latere leeftijd.
 

Terug
Bovenaan