Waarom verlichting?

S

Serdar

Guest
Hallo ,
Ik ben een beetje nieuw in de aquarium wereld :D Vandaar dat ik niet zo veel weet, maar is het echt noodzakelijk om verlichting te hebben en waarom ?
 
Planten hebben licht nodig. Ik weet niet wat voor bak je wilt nemen en wat voor bewoners.
Maar als je een bak met planten hebt dan is licht in de regel wel een must.
Misschien kun je iets vertellen over wat je wil of wat je hebt.
 
Een bak met goudvissen en planten zoals waterpest , javavaren en/of een cabomba soort. Eigenlijk is het nu best logisch , ik begrijp het al. Licht is nodig voor fotosynthese.
 
plus het is ook leuk als je s'avonds nog wat van je vissen wilt genieten
 
Ja klopt ik krijg dat nu op school. S nachts maken ze geen zuurstof .
 
Hopelijk is die bak met goudvissen van de baan, gezien de antwoorden in je andere topic?
 
Zou jij de hele dag in het donker willen zitten? Of in een schemerruimte?
 
Serdar zei:
Een bak met goudvissen en planten zoals waterpest , javavaren en/of een cabomba soort. Eigenlijk is het nu best logisch , ik begrijp het al. Licht is nodig voor fotosynthese.

Toch weer goudvissen??
 
jessicapilon zei:
Serdar zei:
Een bak met goudvissen en planten zoals waterpest , javavaren en/of een cabomba soort. Eigenlijk is het nu best logisch , ik begrijp het al. Licht is nodig voor fotosynthese.

Toch weer goudvissen??

Nee dat betwijfel ik nu.
 
Garnalen zijn ook erg leuk voor een kleine bak vind ik.
 
Nienepien zei:
Zou jij de hele dag in het donker willen zitten? Of in een schemerruimte?
De in deze opmerking zittende impliciete (veronder)stelling dat zonder licht de vissen ook in het donker of de schemer zitten is natuurlijk onjuist of op zijn minst te voorbarig:

Bak zonder enige kunstmatige verlichting:

05cdc5.jpg



En zo ken ik meer bakjes die draaien zonder kunstmatige verlichtig ;)

~ Ivo
 
Terug
Bovenaan