Waarom zijn mijn congo`s niet zo groot

B

barbeeltje

Guest
Ik heb congo`s van ongeveer een jaar. Een kennis van mij heeft die ook, gekocht in een andere winkel.
Mijn vissen krijgen diepvries voer ,levend voer,fruit vliegjes en droog voer. Zijn visjes zijn bijna 12 cm en de mijne rond 8 cm. Is het een andere soort of voer ik teveel?
wie weet?
 
Verschillen jullie in bakmaat en waterversings beleid?
 
ik heb rio 400 en hij een hoekbak 350 l

ik ververs elke week en hij doet een paar emmers per week.hij heeft alg en ik heb een schone bak.ik geef vaker diepvries en versvoer dan hij.
 
Misschien zijn jouw vissen op een foutieve manier in het verleden groot gebracht, en een achterstand in groei is moeilijk in te halen. Ik ben hier uiteraard niet zeker van, maar dat zou een reden kunnen zijn
 
Je vraagt zelf naar een andere soort. Dat zou dan haast wel Phenacogrammus/Brachypetersius altus of Alestopetersius caudalis moeten zijn, als je kijkt naar wat er zo nu en dan eens verkrijgbaar is en tegelijkertijd mogelijk wordt verward met Phenacogrammus interruptus.

De uitleg van Aquavisie zou heel goed mogelijk zijn. Op welk formaat hebben jullie beide de diertjes aangeschaft? Weet je van beide groepen hoe lang ze al in de winkel hebben gezeten?

en tot slot: foto'tje, ter beeldvorming?
 
Terug
Bovenaan