Wat is er nieuw

waarom zijn mijn cory`s zo donker??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jejachmi
  • Startdatum Startdatum
J

jejachmi

Guest
hallo,

ik zie net dat mijn corydora`s heel donker zijn.
maar het rare is dat die van mijn broer (zelfde soort) veel en veel lichter zijn..

ik had ooit een keer een topic van een vraag welke cory ik had.
ze dachten een black venezuela omdat hij zo donker was.

maar nu zijn mijn aeneus ook donker. en die van mn broer heel licht.

die van mijn broer zijn zo:
corydora-aeneus-5.jpg


en die van mij
247344_0_82_20140211_155313.jpg


en ik heb deze er ook inzitten en die zijn ook veel en veel donkerder in mijn bak.
z1tg4OzOsdnpcINcypO0EUjeDeJavTHi.jpeg
 
Goeie vraag 😉
Jammer dat de foto andersom staat maar lijkt wel dat je corydora ook heel mager is trouwens.
 
komt door de bodem heeft een vriend van mij ook 🙂
in mijn bak waren ze licht, en in zijn bak heeeel donker.
 
ik heb de foto even gedraaid.
mager?? mmpmh.. zal wat levend voer kopen..
heb nte 2 volle bakjes in de vriezer gezet (diepvriesvoer) en toen de stekker eruit getrokken.... omdat ik die vriezer niet meer gebruikte..
vanmorgen weg moeten gooien ( niet blond)

maar zal morgen levend voer kopen..


ooh door de bodem echt???
 
Ja! Hij heeft dezelfde bodem als jou!
Meeste vissen veranderen van kleur naar de bodem zodat roofdieren ze niet zien zitten 🙂
Net zoals de kameleon! niet z� erg maar zelfde principe...
 
oow oke gelukkig.
 
Marer speelt nog iets mee. De aeneus en paleatus kennen een breed verspreidings gebied. Daardoor zijn er van nature ook hele donkere en lichte stammen.
 
heb juist hetzelfde alleen heb ik nu een zand bodem dus die is licht en de oudste die 2.5jaar is blijft zo donker terwijl de andere licht zijn 🙂
 
sieyannick zei:
heb juist hetzelfde alleen heb ik nu een zand bodem dus die is licht en de oudste die 2.5jaar is blijft zo donker terwijl de andere licht zijn 🙂
Als je mijn posting leest dan weet je wat de oorzaak is. 😉
 
zie ook dat je ze op grind houd dat is niet bevordelijk voor de baardharen die gaan zo kapot.
dus alle corydoras houden op zand.

en idd ligt aan de ondergrond de belichting de locatie en kan per vis verschillend zijn, heb hele lichte en hele donkere paleatussen in dezelfde bak
 
Mijn Aneus zijn ook zo donker. Ik heb ook donker grind en corydoras met lange baardraden.
 
Afgerond grind kan ook prima,is meer met scherp grind dat ze zich daaraan kunnen verwonden en zo wat oplopen waardoor de baarddraden verdwijnen.
Zand is wel het ideaalst voor ze,als je ze eenmaal hebt zien woelen door het zand en de zandkorreltjes langs hun kieuwen naar buiten ziet vliegen door het filteren naar eten wil je niks anders meer voor ze 😉
 
Ik lees ook wel eens dat Corydorassen niet hun baardharen kunnen verliezen door scherp grind, maar dat dit komt door een schimmel/ziekte. Is er iemand die hier wat meer vanaf weet?
 
Ik heb foto,s gezien op de aquarium vereniging. Dat Corydoras idd niet altijd in zand wroeten.
En daar ook niet beschadigen,hun kop schijnt erg hard te zijn.
 
Ludger zei:
Ik lees ook wel eens dat Corydorassen niet hun baardharen kunnen verliezen door scherp grind, maar dat dit komt door een schimmel/ziekte. Is er iemand die hier wat meer vanaf weet?

Lijkt mij wel een logische oorzaak,baarddraden zijn maar zwakke vlezige uitstulpjes waarmee ze wroeten dus kunnen ze die toch beschadigen aan dingen die scherp zijn en op zo'n manier iets van een schimmel oplopen waardoor de baarddraden verdwijnen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan