Wat is er nieuw

Waneer welk filter filtermateriaal vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nizza
  • Startdatum Startdatum
N

Nizza

Guest
Goeiedag
Ik heb zo Aquatlantis EasyBox filter cartridge system in me 40 liter bakje met ruimte voor 4 cartridges

Standaard zoals bij mij zit er in

-Blauw grof filter watten
-Aquaclay
-Fijne witte filter watten
-actieve kool

Fijne witte filter watten vervang ik nu 1x per week ( gewoon een pluk uit zo,n grote zak ) omdat het snel bruin word ( zie topic van me over me bruine/groene aanslag in algen topic

Om de hoeveelheid tijd moet ik die andere vervangen Of kan ik beter vervangen met een van de andere soorten die je voor dit syteem kan kopen
want je hebt in dit syteem ook nog

-fijne blauwe filter watten
-Zeolite
-Carbon foam
-Clean water Foam

Mvg
Mike

Tenzij je een specifiek reden hebt om kool in je filter te hebben, zou ik het eruit halen..
Zeoliet, zelfde verhaal.. heb je normaal gesproken niet nodig.
Watten kun je verversen als je dat nodig acht, al zou ik dat pas doen als het de doorstroming zichtbaar vertraagt, het feit dat het vies oogt betekend nog niet dat je het vervangen moet.
Verder gewoon afblijven..
Zie persoonlijk geen reden om blauwe sponzen of die korrels �berhaupt te vervangen, tenzij het dus je doorstroming vertraagt en niet meer te 'ontstoppen' is.

Die actieve kool zit er standaard in
Is dit systeem
162784_0_82_jpg_c3165dde7f7e4b40f29a809ba9f2d384.jpg

Dus daarom vroeg ik wanneer welk matriaal vervangen en of 1 van de andere soort te plaatsen ivm de standaard soorten

Als je moet kiezen uit de genoemde cassettes dan zou ik waarschijnlijk de kool vervangen met fijne blauwe watten.
Als het mogelijk is de cassettes te vullen met eigen filtermedium dan zou je in plaats van de kool ook kunnen kiezen voor ceramische hulsjes of siporax.

Edit: En zoals gezegd.. eigenlijk alleen witte watten vervangen als het je doorstroming (te veel) remt.
Verder niets vervangen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan