wang thong

O

OthelloB

Guest
hey, tot nu heb ik alleen een beplant aquarium gehad met platy's, betta man, garnalen en otocinclus. nu heb ik een leeg aquarium met afmetingen: 90cm lang, 38cm breedt, 35cm hoog. omdat ik eens iets uitdagender wou koos ik voor een gezelschapsbak met een paar territoriale vissen maar in de mate waar het mogelijk is. de hele bak wordt onderverdeeld door een bergje met grotjes en plantjes in het midden te plaatsen, verder wordt hij dichtbeplant en word er hout en rotsen toegevoegd als schuilplaatsen.
mijn samenstelling nu zou zijn:
1 harem of koppel apistogramma macmasteri en/of 1 harem of koppel apistogramma cacatuoides,
1 harem of koppel dario dario of badis badis,
1 man en of 7 vrouwelijke betta's. betta man die bij platy's zit is redelijk vriendelijk maar komt we op voor zichzelf en zou naar hier verplaatst worden.
1 harem of koppel dwerggourami soort
1 harem of koppel antennebaars
1 harem of koppel dwergcichlides
7 otocinclus
neritina slak
groepje bijtjes die in zoetwater zijn grootgebracht.
schooltje tetra's of iets anders, (liefst dat ze als school samen zwemmen en niet TE druk zijn. die redelijk kweken en als voedsel voor de andere kunnen dienen. (over de baby's heb ik het dan)
ik weet dat deze niet allemaal samen kunnen in zo'n klein volume maar dan weet je al wat ik zoek en hoop te kunnen creëeren, een levendige bak met veel kleur.
 
Hey ,

Ik denk dat je echt keuzes gaat moeten maken want dit bestand die je opgeeft is echt teveel .

- 1 harem of koppel dwergcichlides
- 1 harem of koppel antennebaars
- 1 harem of koppel apistogramma macmasteri en/of 1 harem of koppel apistogramma cacatuoides
-1 harem of koppel dario dario of badis badis

Dit zijn allemaal vissen die in dezelfde waterlaag zitten , behoefte hebben aan aangepaste waterwaarden en territoriaal zijn .
In een aquarium van 90 cm kan je 1 van deze soorten kiezen .

1 man en of 7 vrouwelijke betta's . Hier hebben we ook weer een territoriale vissoort . De vraag of de combinatie EN goed zal gaan valt te betwijfelen .

1 harem of koppel dwerggourami soort in combinatie met een betta man is dit not done . De Betta valt een gourami aan .

otocinclus zou ik pas toevoegen als de bak ruim 6 maand draait daar deze vissenwildvang zijn en zich voeden metde biofilm .

groepje bijtjes die in zoetwater zijn grootgebracht. < ----- lees jou hier maar eens goed over in aub

schooltje tetra's of iets anders <--- samen met bovenvernoemde met platy's enz is de bak veel te klein .

Volgens mij heb je een bestand samengesteld voor 3 aparte aquariums .

Nog veel geluk met de hobby .

Verder zullen er nog forumleden zijn met een andere of bijkomende mening .
 
lijkt me dat je WOIII wil creëren in je bak.
In zo'n bakje kan je hooguit 1 van de grotere soorten houden (samen met een vredelievende soort)
Een betta man met 7 vrouwen zou ik zeer sterk afraden.
Badis badis vrouwen zijn dan weer nagenoeg onvindbaar.

Kortweg... een recept voor catastrofe
 
zou deze combinatie lukken?
1 harem apistogramma cacatuoidis
1 harem dwerggourami
1 badis badis
X-aantal schoolvissen stel maar voor hoeveel erin zouden kunnen van welke soort liefst een niet te grote soort die opvalt.
 
Terug
Bovenaan