Wat is er nieuw

Wanhoop ingerichte ZA biotoop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Harvey
  • Startdatum Startdatum
H

Harvey

Guest
Beste forumleden,

ik heb mijn aquarium opnieuw opgebouwd en hij is net een maand of anderhalve draaiend. nieuwe leds, achterwanden etc. zie onderstaande foto.

20150630_232356_zpsbjuf1b5q.jpg

gisternacht om half 1 toen ik thuiskwam constateerde ik lichte aquariumbreuk (5 liter water al over de grond)... Onderstaand huidige status na 4 uur ruimen.

20150725_104759_zpszlczhi6o.jpg

ik sta nu voor een dilemma waar ik graag wat objectief advies bij zou kunnen gebruiken.

Huidige bezetting:
1 platystacus
1 sturisoma
3 Kardinaal tetra's
8 Maanvissen (scalare) 7x F1 van Utaka in Amersfoort, 1x 5 jaar oud baasje

Deze zitten nu in een 45 cm bakje....... Had niets anders staan

20150725_104816_zpsysqcryef.jpg

De opties die ik zie (advies over andere opties welkom)

1. ik kan in speedmode een nieuw aquarium halen, biocultuur drek erin gooien, planten erin, bak vol, vis erin.

2. Alle vissen weggeven, de tijd nemen een nieuw aquarium te regelen, opnieuw opbouwen etc. nieuwe za of andere biotoop.

3. Alleen de maanvissen weggeven, de platystacus en sturisoma houden in de kleine bak tot ik rustig een nieuw aquarium heb aangeschaft, biocultuur heb opgebouwd etc.

De bak was een anderhalve meter bak maar is al vrij oud. Ik kan een nieuwe bak tot maximaal 3 meter lengte aanschaffen ivm ruimte.

Excuses voor de warrige post, ben hier best ziek van en heb niet veel slaap gehad. Elke vorm van commentaar, advies is meer dan welkom. De vissen kunnen namelijk niet al te lang in deze situatie zitten.

bij voorbaat dank!

Harvey

Tja, wil je zelf he? Als het kan, financieel en qua tijd zou ik persoonlijk gelijk een nieuwe bak halen en die inrichten.
Maar of dit voor de vissen gezond gaat zijn qua waterwaarden is dan de gok.

Risico van snel snel is misschien dat je naderhand niet tvreden bent over de snel aangeschafte bak en zo, dus misschien toch maar de tijd nemen om alles aan te schaffen.

Inderdaad, dat blijft een afweging. financieel gezien is het nog al shit, net bijna duizend in de opbouw en verlichting van deze zitten)

Belangrijker nog is het voor mijn groep scalares. misschien beter voor hun om afstand van ze te nemen en iemand te zoeken die aan de minimum afmetingen qua aquarium voldoet.

op internet goedkope bak kopen van 80cm die neer zetten met goede pomp er op en misschien konstant verduisteren voor de rust maanvissen er in en de bak kopen die je wil en die versnelt inrichten en maanvissen er in.
kun je de vissen niet kwijt bij een aquarium winkel in de buurt of waar je je nieuwe bak koopt en ze dan na paar weken weer op halen ??

Dat is misschien ook wel een idee. Dat ze geen problemen hebben met de vissen tijdelijk op te vangen omdat je een aquarium afneemt.

Erg vervelend om dit met je aquarium mee te maken. Je aquarium is inderdaad al vrij oud. Ik herken het model uit de jaren 80.
Ik zou als ik jou was eens kijken op Marktplaats voor een ander aquarium.

Succes en hobbygroet,
Jos Hut

weet niet of je handig bent je kan ook een houten bak in mekaar schroeven ,zonder voor ruit is toch voor nood je moet er alleen wel de ruimte voor hebben en het hout en de lijm
maar ze stallen bij de gene die je aquarium leverd is het makelijkste

Niet al te handig dus dat word een adresje zoeken.

Nu nog een aquarium vinden...., iemand tips voor een 2 tot 3 meter aquarium liefst gebogen ruit voor een redelijke prijs?

Of een tube kit halen, en lek herstellen, Zodat je de tijd hebt om rustig te kijken.

Met 5 l.kan het lek nooit o groot zijn.

En ben je al verder met je beslissing? Wat is de uitkomst?

en vissen en bak kunnen redde??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan