Wat is er nieuw

wanneer 2e filter plaatsen/hoe t beste 2e filter indraaien

clay

Member
Lid geworden
28 december 2020
Leeftijd
50
hey aquarianen, ik heb mijn aquarium inmiddels 4 weken ingedraaid maar heb nu een tweede filter besteld. Kan ik die in een emmer een beetje laten indraaien of moet ik nog een maandje wachten en dan aansluiten op mn bak. of zou t nu al kunnen, wat ik niet denk maar ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen

clay

Als het de bedoeling is dat de bak op beide filters gaat draaien: gewoon al aansluiten. 🙂

Is het eerste filter al goed ingedraaid (ammonia en nitriet 0, nitraat wél duidelijk aanwezig) dan ben je voor nu, voor de eerste dieren, in principe klaar. Filter 2 volgt dan vanzelf.

Heb mijn eerste filter 6 weken laten draaien en toen het 2e gewoon direct erop aaangesloten en alles draait nu 2 weken met 2 filters perfect.

oke top, dankje wel

Als het de bedoeling is dat filter 2, filter 1 vervangt, kun je gewoon de filterinhoud (bij)plaatsen in je 2e filter. Die sluit je dan uiteraard per direct aan, en het andere filter kun je dan gewoon afkoppelen.

Als het de bedoeling is dat filter 2, filter 1 vervangt, kun je gewoon de filterinhoud (bij)plaatsen in je 2e filter. Die sluit je dan uiteraard per direct aan, en het andere filter kun je dan gewoon afkoppelen.
nee filter moet niet vervangen worden, is een extra filter erbij. heb besloten nog ff te wachten met aansluiten

nee filter moet niet vervangen worden, is een extra filter erbij. heb besloten nog ff te wachten met aansluiten
Dan gewoon aansluiten en zsm indraaien die handel. Kun je versnellen door oud en nieuw filtermateriaal in beide filters te mixen.

• Leuk
Waarderingen: clay
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan