Tiny_25
Well-known member
- Lid geworden
- 17 januari 2013
Ik heb nu al voor de zoveelste keer dat bijna alle Anubia's na een week ongeveer beginnen te verslijmen en uiteindelijk compleet uit elkaar vallen.
In mijn Rio 240 heb ik gelijk in het begin wat Anubia's toegevoegd en in de weken erna.
Maar bijna alles verslijmde.
Nu ga ik binnenkort een Juwel Rio 125 opzetten en ik vroeg mij af of ik iets kan doen om te voorkomen dat ze gaan verslijmen.
Misschien pas later toevoegen?
Of in het begin geen plantenvoeding geven?
Of misschien teveel tabletjes in de bodem?
Nu komt de Anubia er niet direct mee in contact met de tabs, maar wie weet heeft het wel invloed?
Zowel Anubia's gekocht bij dierenwinkel als diverse online webshop, het gebeurd bij allen.
Ook bij een andere leverancier gebeurd het bij mij dat het fout gaat met de Anubia.
Dat ze zich aan moeten passen aan het water en daardoor blaadjes verliezen,snap ik.
Maar dat de rhizoom ook volledig oplost/uit elkaar valt, dat hoort niet zo.
Ik heb geen idee wat ik kan doen om te zorgen dat de Anubia's mooi blijven.
In mijn Rio 240 heb ik gelijk in het begin wat Anubia's toegevoegd en in de weken erna.
Maar bijna alles verslijmde.
Nu ga ik binnenkort een Juwel Rio 125 opzetten en ik vroeg mij af of ik iets kan doen om te voorkomen dat ze gaan verslijmen.
Misschien pas later toevoegen?
Of in het begin geen plantenvoeding geven?
Of misschien teveel tabletjes in de bodem?
Nu komt de Anubia er niet direct mee in contact met de tabs, maar wie weet heeft het wel invloed?
Zowel Anubia's gekocht bij dierenwinkel als diverse online webshop, het gebeurd bij allen.
Ook bij een andere leverancier gebeurd het bij mij dat het fout gaat met de Anubia.
Dat ze zich aan moeten passen aan het water en daardoor blaadjes verliezen,snap ik.
Maar dat de rhizoom ook volledig oplost/uit elkaar valt, dat hoort niet zo.
Ik heb geen idee wat ik kan doen om te zorgen dat de Anubia's mooi blijven.