wanneer co2 fles vervangen


A

astrid j

Guest
Hallo allemaal!
Misschien een stomme vraag, maar ik heb een 2 literfles co2 en de druk is nu wat terug aan het lopen.
Hij staat nu op 5 bar i.pv. 6.1 bar toen die vol zat.( vanaf maart 2013)
Wanneer kan ik er ongeveer op rekenen dat de fles leeg is, omdat de druk op de fles nu pas terug aan het lopen is?
Ik heb wel een reserve flesje in huis van een halve liter, maar ik was benieuwd hoelang ik er ongeveer nog mee kan doen.
 
Hoi Astrid, Meestal wordt de co2 gevuld tot rond de 60 bar, als deze terug gaat lopen is die meestal in een week of twee op. Hij zal nu snel zakken, hangt natuurlijk wel van je co2 gebruik af.

Gr Martinez
 
Is dat niet erg veel bar???

Of is dat weer afhankelijk van de meters die er op zitten?
 
De eerste meter is de fles druk (60 bar) en de tweede geeft aan de werkdruk, die is meestal 1 a 1,5 bar. Dan hangt het ook nog af of je deze met de hand afstelt en\of computer geregeld is. Dit is de druk zoals Astrid hem waarschijnlijk hanteert om dat haar computer geregeld is. En anders stel je hem af aan de hand van de bellen te tellen en/of een ph indicator te gebruiken.

Gr Martinez
 
die van mij is iets boven de 50 bar...heeft dat dan te maken met computer gestuurd of niet?

Ik heb gewoon de ouderwetste :p
 
Nee, mijn is handmatig gestuurd, het gaat ongeveer drie kwartier voor het licht aangaat aan, en ongeveer een drie kwartier voor het licht uit gaat uit.
Ik hou me vast aan de indicator, en bellenteller, ongeveer 40 bellen per minuut en dan is de indicator tussen donker en lichtgroen, zoals het moet zijn.
Verder doe ik er weinig aan, alles floreert prima zo.
Ik ga de fles nu dus goed in de gaten houden, iedere dag checken, en even de reservefles erop als ik de nieuwe bestel, bedankt allen!
 
60 bar blijft de fles heel lang op, als die dan gaat zakken gaat dat meestal vrij snel. Dat heeft niets te maken met of zonder computer te maken. Misschien dat je wel aan je tweede meter ziet dat die iets hoger staat en iets meer bellen gaat geven, maar dat hoeft niet perse.

60 bar is de vuldruk en de stelschroef regel je de aantal bellen zeg maar.
Hoe snel die dan leeg is gewoon afhankelijk van de hoeveelheid co2 die je geeft en hoe groot de fles is. Dat kan soms zomaar een paar weken zijn en dus zelfs soms meer. Maar zolang er voldoende druk is blijft hij gewoon co2 geven. Maar de vuldruk zal sneller zakken. Gewoon regelmatig controleren.

Gr Martinez
 

Terug
Bovenaan