Wat is er nieuw

Wanneer een plaag?

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
De titel zegt het al, wanneer zijn slakken in je aquarium een plaag? Als ze je planten opvreten wel dat snap ik nog maar als het er heel veel zijn is het dan een plaag omdat het niet mooi om te zien is of gaat de waterwaarde er van achteruit. Zijn het erge vervuilers? Wat als anatome helena's een grote slak doden en niet helemaal opeten? Deze slak ligt dan verder te rotten, kan dit kwaad? Zelf haal ik lege huisjes uit mijn aquarium en vaak stinken ze nog behoorlijk. Slakken doen goed in je aquarium maar hoe slecht is nu veel slakken?

Veel slakken is meestal niet erg, houden je bodem luchtig en ruimen rotzooi op de bodem op. belasten (geloof ik) niet erg veel. Als je helena's ze echter niet helemaal opeten is dat wel een probleem, want de rotting belast je aquarium zodanig dat het compleet uit evenwicht kan raken, dus idd dode slakken zo snel mogelijk uithalen

In mijn aquarium zitten posthoornslakken en volgens mij graven die zich niet in.

Helena,s spuiten vloeistof in de slak ,en zuigt hem leeg.
Hou je lege huiskes over.
Die vervuilen niet.

Bertus zei:
Helena,s spuiten vloeistof in de slak ,en zuigt hem leeg.
Hou je lege huiskes over.
Die vervuilen niet.

Weet je toevallig of al die huisjes effect hebben op het water? Kalk ofzo?

Hier stinken de huisjes soms nog behoorlijk. Ik denk dat dat komt omdat ik veel jonge helena's heb en de slak te groot. Kleine huisjes zijn idd mooi leeg maar de grote niet altijd. Hoe zit het dan met de uitwerpselen van al die slakken? Die beesten poepen wat af hoor en dat lijkt me toch ook een belasting voor het water als er veel slakken zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan