Wanneer krijgen vuurgarnalen hun kleur?


SaskiaP

Well-known member
Lid geworden
20 juli 2014
Berichten
992
Locatie
Nijmegen
Ik ben inmiddels al een tijdje aan het selecteren in mijn Dubai 100 zodat ik alle kleurloze garnalen eruit haal en de rode vuurtjes over houd. Ik vind het alleen lastig met kleine garnaaltjes en daarom de vraag: Op welke leeftijd/lengte krijgen vuurtjes hun rode kleur? Of worden ze rood geboren? Als ik de te jonge garnalen eruit vis ben ik bang dat ik ook de rode jongen eruit haal namelijk.

Ik kan het niet echt ergens vinden, dus misschien dat men uit ervaring iets kan zeggen?
 
Vuurgarnalen worden doorzichtig geboren, hoe ouder ze worden hoe meer kleur.
De kleur is uiteraard van meerdere factoren afhankelijk; belichting, voeding, de bodem en het geslacht; een vrouwtje veranderd nogal van kleur voor tijdens en na de zwangerschap.
Het vreemdste verhaaltje vind ik nog dat je je zogenaamde sakuras moet uitselecteren want dat je anders nakomelingen gaat krijgen die niet meer donkerrood maar doorzichtig bruinoranje worden.
Vroeger had ik thuis kanaries, oranjerode kanaries worden gevoerd met eivoer met kleurstof erin, krijg je mooie knalrode kanaries van, stop je met het voeren van dat eivoer worden je kanaries ipv oranje of rood weer geelbruinachtig met een hele lichte oranje gloed en wordt de lever van de kanaries weer wat kleiner.

Groeten bassie
 
Ik heb ook vaak jonge vuurtjes gehad en na een week of 2, 3 kunnen ze wat kleur krijgen.
Zoals Bassie ook al zegt hangt eea ook af van de ondergrond en je licht.
Zeer zeker moet je bij Sakura s en vuurtjes goed uitselecteren. Nu is het wel zo dat een minder mooie sakura wel voor mooie rode nakomelingen kan zorgen, maar ik neem aan dat je geen bleke garnalen in je bak wilt hebben ;).
 
Ik had honderden bleke garnalen in mijn bak, totdat ik besloot rood in de bak te brengen...nu begint rood dominant te worden maar de groep is nog wel gemengd. De les is dus niet de allerkleinsten uit de bak te scheppen...?
 
Selecteren dus, maar waar laat je de minder mooie?

Elke maand een garnalencocktailtje?
 
Er zijn heel veel mensen die ze wel willen hebben hoor, dus ik raak ze via MP wel kwijt!
 
Ja er is best wel vraag naar de Vuurtjes hoor en als je niet te duur bent zal dat wel lukken denk ik.
 
Ik hoopte dat mijn vissen de garnalen een beetje onder controle zouden houden, maar daar reken ik voorlopig niet meer op, haha.

Dan moeten ze inderdaad maar op MP want de garnalen doen het wel goed. Heb al ��n CR met eitjes gezien. De Blue Fairy's zijn nog te jong.
 

Terug
Bovenaan