Wat is er nieuw

Wanneer mogen er nieuwe soorten bij en wanneer start ik met ( hoeveel ) water verversen?

ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Leeftijd
73
Ter info bij de vragen is een +/- 90 literbak. Is eerst 4 weken opgestart met regenwater, na 5 weken zitten er 15 kardinaal neons , 10 Nano stones marginates ( of zoiets 🙂 ) 5 corydoras Pandas. Voor zover ik kan inschatten doen alle visjes het goed.
Ik giet er nu door verdamping per week 1 en 1/2 liter kraanwater bij.

Zelf denk ik dat 20-25% verversen meer dan voldoende is elke week en in het begin moet de bacteriecultuur zich aanpassen aan de belasting dus met een tussenpoze van 1-2 weken kun je er wel wat bewoners bijplaatsen als je dat zou willen. Al denk ik dat je bak al best wel bevolkt is en je kan mss de groep Panda s iets vergroten tot bv 8 stuks.

Zondag 1 Panda overleden, het gaan dus 4 Pandas zijn die er bij komen ..........t zijn harde werkers 🙂 altijd bezig. K weet niet wat die vinden want de andere bewoners laten weinig eten naar de bodem komen maar de Pandas zijn voortdurend aan t knabbelen

Voor deze bodembewoners kun je tabletten of wafels kopen wat gelijk zinkt.

K weet niet wat die vinden want de andere bewoners laten weinig eten naar de bodem komen maar de Pandas zijn voortdurend aan t knabbelen
Dat is wel iets om in de gaten te houden. 🙂
Geen enkele vis kan leven op lucht en zonneschijn alleen. Of op de uitwerpselen van de gelukkige vissen die wél bij het voer kunnen.

Regelmatig wat water verversen is wel aan te raden. Zeker als je nog meer vissen erin zou willen. Je hebt, zoals John ook zegt, al een redelijke bezetting. Ik heb hier een eerste schatting gemaakt (op basis van het aantal liters) van de bezetting van je bak: KLIK.

Op basis van dat tooltje kun je nagaan dat bij een aanvulling van je cory's tot een stuk of 8, de bak min of meer "af" is. Vissen toevoegen kan vanaf het 100%-punt technisch gezien nog steeds (het is ook maar relatief allemaal), maar het zal meer onderhoud vergen en wat grotere risico's geven.

Ze krijgen wel alle dagen eten he 🙂 JBL flakes en Nano gran, speciaal voor de pandas een soort van bolletjes maar o.a de kardinalen zijn dar ook op verlekkerd, er komt net geen ruzie van😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan