Wat is er nieuw

Wanneer weet je dat je goudvissen volgroeid zijn ?

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Na hoeveel jaar kan je er zeker van zijn dat je goudvissen volgroeid zijn ? Wat betreft moor goudvissen lees ik voornamelijk op nederlandse sites dat ze met gemak 25cm lang worden terwijl ze het op engelstalige sites bij 10 � 15cm houden (geen inches 🙂 )
Wsl wordt deze soort bij handelaars ook vaak gekruist zodat je nooit zeker weet of je met een zuiver ras in je bak te maken hebt.
Bij mij zitten er nu 3 in en ��ntje heeft een eerder bronsachtige kleur en heeft kleinere oogbollen terwijl de andere eerder donker fluweel zwart zijn en grotere oogbollen hebben.
Ook de staarten zijn verschillend, meer of mindere kleinere sluiers.
Ik krijg soms de indruk dat ze gekruist zijn met serrasalmus natteri want van het moment er in eten in de bak komt worden ze heel fel. 🙂

Het feit dat ze dus gekruist zouden kunnen zijn met een andere soort, kan dit dan ook invloed hebben op hun volwassen lengte ?
Ik vroeg me ook af of dit ook afhankelijk kan zijn van het aantal keren dat je ze eten geeft (om de 2 dagen bij mij een mengeling van vlokken en gemalen visvoer + proberen ze de pleco zijn tablet ook nog es te verorberen maar dit lukt ze niet zo goed 🙂 )

Heeft temperatuur en samenstelling van het water invloed op hun groei ?

Als ze tegen de 45-60 cm zijn,ben je er wel.

Maar dan wel in een 2.00 m bak.

De groei van de vissen hangt af per vis. Ik heb 2 vissen die bijna even oud zijn, de ene is over de 20 cm en de andere nog geen 10 cm. Een moor kan wel 25 a 30 cm worden, maar lang niet allemaal halen dit.

Als ik het goed lees, voer je om de 2 dagen? Dat is niet goed. Je mag ze (helemaal als ze nog jong zijn) wel 3 maal daags voeren. Daarnaast zou ik overstappen op zinkend voer, goldpears van sera of tetra, of hikari. Vlokken zitten niet genoeg voedingsstoffen voor sluiers.

Ik voer ze momenteel met Tetra Goldfish Menu 4 in 1. Ze knabbelen ook aan de waterpest en de tabletten voor de pleco (die ik 's avonds laat toedien aan het aquarium)

Ik hoop dat mijn uitbouw snel klaar is, enkel het plafond moet er nog in en dan kan ik de juwel laten indraaien. Want nu moet ik 3 x per week het filter reiningen en om de 5 dagen voor 50% het aquariumwater verversen.

goudvissen zijn niet gemaakt voor kleine bakjes, daar ben ik nu wel achter.

zo ist maar net 😉 volgens mij is er niet een het zelfde

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan