Wat ben ik?

Xeodopel

Member
Lid geworden
6 februari 2018
Berichten
5
Leeftijd
46
Locatie
Wormerveer
Hallo, wat ben ik?

Gekocht als platy, maar mijn baas twijfelt.
Ik zwem gewoon tussen de andere platy's door. Maar misschien ben ik wel wat anders.



Hopelijk weet iemand iets meer.


PS. Ik vond die vent met de camera maar eng. Dus bleef ik niet stil hangen, heeft hij mij toch nog stiekem gefilmd:D
 
Dank voor het antwoord. Ik had al tijden het idee dat ze wat anders was als de rest. Maar daar hielt mijn kennis op. Ze voelt zich op haar gemak. Wordt ook niet achterna gezeten door de platy man. Die heeft geen zin om vreemd te gaan, heeft genoeg andere keus :smitten:

Ze zit al zeker 3/4 jaar bij mij in de bak zonder problemen. Denk dat ik haar maar zo lekker laat. Ze klaagt niet. Was niet van plan om daar nog vriendjes voor bij te zoeken. Maar dan begrijp ik in ieder geval dat ze wat anders is als de rest.
 
Volgens mij een Xiphophorus helleri vrouw.
Klopt! De wildkleur, welke wij groen noemen.

Deze soort kruist met Platy's al de de Platy man verder geen dames heeft. De Platy is van nature heel variabel van kleur en tekening, maar de Zwaarddrager niet. Daardoor zijn er van de Platy snel veel kleurvormen ontwikkeld. En door kruising daar van met Zwaarddragers zijn ook daar nu veel kleurvormen van.

In de natuur komen deze soorten ook samen voor. De Zwaarddragers vooral in het midden van de wateren, en de Platy's meer aan de kant. Kruisingen worden in de natuur eigenlijk nooit waargenomen.
 
Top, ben blij dat ik dankzij jullie weet wat ze is.
Weet alleen niet of ze nu zo blij is bij mij. Zij zit dus zonder soortgenoten in mijn Ciano Emotions Pro 60 bak. Niet de meest ruime bak. Ik zie of hoor haar niet klagen, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Ze zit me nu ook totaal niet in de weg, ze mag lekker rond zwemmen in de bak. Ze trekt gewoon aardig met de platy's op.

Gr,
 
Top, ben blij dat ik dankzij jullie weet wat ze is.
Weet alleen niet of ze nu zo blij is bij mij. Zij zit dus zonder soortgenoten in mijn Ciano Emotions Pro 60 bak. Niet de meest ruime bak. Ik zie of hoor haar niet klagen, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Ze zit me nu ook totaal niet in de weg, ze mag lekker rond zwemmen in de bak. Ze trekt gewoon aardig met de platy's op.

Gr,
60cm is vrij klein maar ik zou het voorlopig zo laten. Soortgenoten zal ze niet echt missen vermoed ik.

Toen ik de foto zag vond ik haar wat mager. Maar toen ik je tekst las besefte ik dat het een maagdelijke dame is. Maagdelijke Zwaarddragers worden ook een stuk ouder, dan wanneer dat niet het geval is. Omdat zwangerschappen een aanslag voor het lichaam zijn.

Een doorsnee Zwaarddrager is na 3 jaar wel dood. Een maagdelijke kan wel 6+ worden.
 
Dan laten we haar lekker bij de rest van de bende. :D Ze misstaat niet hoor en zit me ook niet in de weg.
 
Terug
Bovenaan