Wat is er nieuw

Wat ben ik?

Armando

Member
Lid geworden
12 december 2023
Leeftijd
59
Zat opeens als baby ongeveer twee maanden geleden in het aquarium wat in de tuin klaar stond om weg te gooien. Er zat vnl regenwater in en wat oude afgedankte aquarium planten en een heleboel alg. Tijdens een hittegolf.
Heeft sinds vandaag een eigen aquarium. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. De eerste stap is identificeren.
Ik heb vier volwassen sluierstaarten in 240l dus daar kan ie officieel niet bij.
Nou ja wie weet wat voor een het is?

Alvast bedankt, Armando

Bijlagen

• Screenshot_20260830-175500.png
    Screenshot_20260830-175500.png
    1.7 MB · Weergaven: 38
Wat zat er voorheen in dat aquarium?

Volgens AI is het een comet goldfish (voor wat het waard is, want ik heb er zelf geen verstand van; ben wel benieuwd of AI gelijk heeft...).

Gewone goudvis

Al ruim drie jaar niks. Het was het eerste veel te kleine door de dierenwinkel aangesmeerde voor sluierstaarten. Ik vermoed dat er iets in de afgedankte planten ( volledig opgegeten en vol alg)uit het goeie aquarium zat. Die gooi ik in dat oude aquarium en gaan dan spontaan weer groeien en worden weer volledig algloos.

Volgens AI is het een comet goldfish (voor wat het waard is, want ik heb er zelf geen verstand van; ben wel benieuwd of AI gelijk heeft...).
Daar kwam ik eerst ook op uit. Snel is ie wel 🚀

Inderdaad een goudvis. Er zit duidelijk "sluier" in gezien de lichaamsvorm maar niet iedere sluier (of siergoudvis) is per se een dubbelstaart. 🙂

Een komeetstaart is over het algemeen slanker van bouw, meer als een normale goudvis.

Inderdaad een goudvis. Er zit duidelijk "sluier" in gezien de lichaamsvorm...
Dat dacht ik dus ook al.

Ik twijfel een beetje of ik deze bij de andere ga zetten. Ze zouden 10 liter te kort komen en ik vind deze nogal snel tov mijn telescoop oog en oranda.
Anders moet ik een goed huis vinden in de buurt van Zutphen. Misschien weet iemand iets 😇?

Het is een beetje je eigen inschatting. Ik denk dat er in deze hobby niet zoveel absolute waarheden of manieren van doen zijn als mensen elkaar soms doen geloven. Het kan zomaar prima werken bij je andere goudvissen. Wellicht kun je het proberen, kijken of de anderen nog genoeg voer krijgen. En anders inderdaad een nieuw thuis overwegen. Good luck!

Bedankt.
Proberen kan altijd. Ik laat hem even wat groter worden. Dan gaat ie erbij.

Mocht je toch een thuis voor 'm zoeken: hij is altijd welkom in mijn goudvissengroep in de vijver.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan