Wat is er nieuw

Wat ben ik??

• Onderwerp starter Onderwerp starter irisx20
  • Startdatum Startdatum
I

irisx20

Guest
Iemand enig idee welke soort Oto dit precies is? Hij is eenzaam en heeft een maatje nodig, maar is wel handig om te weten waar ik precies naar op zoek ben..
H7TSIQ-SbDmlA_r6lby7cAz3FN8U6ENq.jpeg

Otocinclus macrospilus denk ik zo op het eerste gezicht (onderbroken zwarte streep en grote zwarte vlek bij de staartwortel).

^ Dat ja. Ik zou die foto meenemen naar de winkel(s) en dan dezelfde kopen, wat er ook voor naam bijstaat.

Ja hij is me inderdaad verkocht als de affinis, maar hoorde al dat dat niet klopt 😛

Als je er gaat kopen, maak een schooltje van minimaal 5 stuks! Deze visjes leven in de natuur met vele honderden tot duizenden exemplaren bij elkaar en helaas leert de ervaring dat van elke 5 gekochte visjes er thuis minimaal 1 in de komende 2 weken zal doodgaan.
Voer deze visjes minstens 2 x per week alg tabletten met spirulina en 1 x per 14 dagen een dikke schijf komkommer. Dan kunnen ze echt wel oud worden, zo 5-7 jaar.

irisx20 zei:
Ja hij is me inderdaad verkocht als de affinis, maar hoorde al dat dat niet klopt 😛

Volgens mij worden bijna alle Otocinclus-soorten verkocht als O. affinis, terwijl je bijna nooit een "�chte" affinis tegenkomt. Meestal gaat het om O. macrospilus. En ik denk ook in dit geval.

Heel toevallig zag ik vanmiddag opmerkelijk genoeg bij een dierenwinkel met een niet al te sterke aquariumreputatie - volgens mij de �chte - O. vittatus. Helaas waren het er maar 3, daarom heb ik ze daar laten zitten.

Het kan echter ook O. vestitus geweest zijn .....
Ik heb ooit een prachtig overzicht van de meest voorkomende Otocinclus-soorten met de onderscheidende tekeningen gezien, kan iemand me zeggen waar?

En verder: weet iemand waar Otocinclus cocama te koop is?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan